Rok 2018 był rokiem Tesli 3 oraz kilku premier, które w większości nie przełożyły się na rynkową dostępność samochodów. Rok 2019 powinien wyglądać już zupełnie inaczej. Oto spis samochodów, których premiery powinny nastąpić w przeciągu najbliższych 12 miesięcy, oto nowe samochody elektryczne 2019.

Samochody elektryczne 2019

Kolejność na poniższej liście może nie oddawać dat premier, chociaż staraliśmy się o przybliżone zachowanie chronologii. Wiele parametrów i niektóre nazwy to tylko domysły.

Nissan Leaf E-Plus (2019) – premiera

Już za kilka dni, podczas targów CES w Las Vegas, ma zadebiutować nowy Nissan Leaf z bateriami o pojemności 60/64 kWh. Samochód był zapowiadany niemal od premiery poprzedniego modelu, więc jest szansa, że w tym roku pojawi się możliwość skonfigurowania i zamówienia go.

> Oto nowy Nissan Leaf (2019) E-Plus. Ho, ho, czyżby trochę się jednak zmieniło?

Audi e-tron 55 Quattro (2019) – cena + konfigurator

Spodziewamy się, że w pierwszym kwartale 2019 roku wreszcie wystartuje konfigurator Audi e-tron. Udostępnienie go pozwoli nam poznać polskie ceny elektrycznego Audi, a osobom, które zapłaciły za możliwość ustawienia się w kolejce, powinno sprawić lekką ulgę. W końcu będzie można ułożyć swój wymarzony samochód oraz, kto wie, być może odebrać go jeszcze w tym roku?

> Cena Audi e-tron quattro niższa niż Modelu X? W Polsce ma być 340-350 tysięcy złotych

Kia e-Niro (2019) – pierwsze dostawy

Na jednym z forów ktoś pochwalił się, że zamówił Kia e-Niro i samochód będzie mógł odebrać już w styczniu 2019 roku. Nikt mu nie uwierzył, a dyskusja zakończyła się „To ja wam pokażę!” Trudno powiedzieć, czy pierwsi szczęśliwcy rzeczywiście odbiorą swoje samochody już w najbliższych tygodniach – mamy natomiast nadzieję, że auto w końcu oficjalnie zadebiutuje na naszym rynku. Czekamy na to od wakacji 2018.

> Ceny Kia e-Niro w Niemczech: 38,1 tys. euro za 64 kWh. Czyli od 170-180 tysięcy złotych w Polsce?

BMW i3 120 Ah (2019) – dostawy

BMW i3 z baterią 42,2 kWh zjawił się w ofercie pod koniec 2018 roku. Cena minimalnie urosła, ale dzięki niej po raz pierwszy w historii otrzymujemy BMW i3 z zasięgiem 200+ kilometrów na jednym ładowaniu. W 2019 roku samochód będzie już dostarczany do klientów. Niech się wyróżnia na ulicy i niech służy!

> TEST: BMW i3 120 Ah – recenzja BMWBlog plus test zasięgu BMW i3s 120 Ah Bjorna Nylanda

Volkswagen ID. Neo (2020) – premiera

W pierwszym lub na początku drugiego kwartału 2019 roku oficjalnie zaprezentowany zostanie elektryczny Volkswagen ID. Neo. Ten następca e-Golfa ma wyróżniać się niezłym zasięgiem, dobrą ceną (=zbliżoną do VW Golfa TDI o podobnych parametrach), ale dostarczany będzie dopiero od 2020 roku.

> Volkswagen ID. Neo: pierwsze wrażenia dziennikarza [YouTube] i wizualizacja Motor1.com

Mercedes EQC 400 (2019) – ceny + konfigurator

Z perspektywy miesięcy patrząc premiera Mercedesa EQC była wydarzeniem, które najwyraźniej służyło tylko jednemu: „Zdążyć przed Audi”. Samochód pokazano na początku września 2018 i od tamtej pory ogłoszono, owszem, kilka inwestycji w fabryki – w tym także w Polsce – ale nadal nie ma możliwości zamówienia czy choćby obejrzenia go na jakimś pokazie.

Wierzymy jednak, że w tym roku Daimler wreszcie udostępni konfigurator auta. Dostawy? Raczej w 2020…

> Elektryczny Mercedes EQC: CENA od 320 tysięcy, zasięg jednak 350-390 kilometrów?

Hyundai Kona Electric (2019) – pierwsze dostawy

Hyundai Kona Electric na polskiej stronie Hyundaia pojawił się jeszcze zanim usłyszeliśmy, że w Polsce zadebiutuje też e-Niro. Od tamtej pory na stronę WWW zawitał też wodorowy Nexo, a Kona Electric nadal ma etykietkę „WKRÓTCE”. I choć pierwsza dostawa aut już dopłynęła do Norwegii, w Polsce w tym roku spodziewamy się może kilku sztuk dla wybrańców.

A szkoda, bo obok e-Niro to najciekawszy debiut ostatnich miesięcy.

> Tesla Model 3 vs Hyundai Kona Electric vs Nissan Leaf vs Renault Zoe – autostradowy TEST zużycia energii [WIDEO]

Tesla Model 3 Long Range AWD

Chociaż europejskie i dalekowschodnie marki zapowiadają ekspansję na naszym rynku, nie jest wcale wykluczone, że jaskółką elektromobilności w Polsce stanie się Tesla Model 3. Wybrańcy z zachodniej, północnej i centralnej części Europy otrzymali już dostęp do konfiguratora auta. Dostawy mają być realizowane w przeciągu kilku miesięcy. Liczba osób, które złożyły zamówienia na Teslę 3 w Polsce jest z pewnością na tyle niska, by dało się ich obsłużyć jednym transportem – i na tyle wysoka, by samochód momentalnie stał się widoczny na ulicach.

> NIEMCY. Tesla otworzyła konfigurator Tesla Model 3, cena od 55 400 euro, co dałoby 263 tysiące złotych w Polsce

Skoda E-Citigo (2019) – premiera

Mało się o niej mówi, a chyba warto: jeszcze w tym roku na rynki powinna trafić pierwsza elektryczna Skoda, Skoda Citigo E (nazwa niepotwierdzona). Ten klon VW e-Up może zostać wyposażony w baterię o większej pojemności ALBO zadebiutuje w bardzo dobrej cenie, która będzie niższa niż cena elektrycznego Smarta EQ.

> Elektryczny VW e-Up: w Polsce drożeje, w Niemczech… potaniał. I to mocno!

Audi e-tron Sportback (2020) – premiera

Moment wejścia na rynek Audi e-tron Quattro może zbiec się z premierą samochodu w innej wersji nadwoziowej: e-tron Sportback. Nowoczesna, muskularna sylwetka auta z zespołem napędowym e-tron obiecuje wysokie osiągi. Jest też nadzieja, że w samochodzie uda się zoptymalizować zużycie energii, żeby Audi przebiło 400 kilometrów zasięgu realnego, czyli osiągnęło około 480 kilometrów WLTP.

> Audi Elaine – odświeżony Audi e-tron Sportback nie potrzebuje już kierowcy [PRAWIE]

Renault Zoe (2020) – premiera

Spodziewamy się, że jeszcze w 2019 roku zobaczymy zupełnie nową wersję Renault Zoe. Pierwsze warianty raczej zostaną przy silniku o mocy 110 KM (R110), ale spodziewamy się większej baterii o pojemności około 50 kWh, która pozwoli na spokojne pokonanie Renault Zoe ponad 300 kilometrów na jednym ładowaniu. Jeśli taki model, a cena samochodu zostanie utrzymana, auto będzie mogło śmiało konkurować z Koną Electric i VW ID. Neo.

> Oto Renault Zoe (2020): bateria 50 kWh, większa kabina, CCS Combo 2?

Mini Electric (2020) – produkcja

Mini Electric to trochę efemeryda. Zapowiadane już od 2017 roku nadal nie może doczekać się oficjalnej premiery. Widzimy tylko kolejne koncepty, a ostatnio nawet o nich zrobiło się jakby ciszej. Ale przy baterii o pojemności 42,2 kWh z samochodu robi się już sensowne auto do miasta, a od 50 kWh będzie można się nim śmiało wypuszczać w Polskę.

> BMW i3 nadal w grze! W 2021 roku BMW chce mieć elektryczne i3, Mini Electric, iX3, i4 oraz iNext

VW e-Up (2020) – zapowiedź

Nowy Volkswagen e-Up (nazwa niepotwierdzona) ma szansę zawojować rynek. Według zapowiedzi Volkswagena ma to być pierwszy samochód elektryczny „dla ludu”, który zaoferuje rozsądne parametry jazdy przy bardzo niskiej cenie. Prawda jest taka, że nawet obecna wersja e-Upa – po ewentualnym zwiększeniu pojemności baterii do około 30 kWh – w cenie 77 tysięcy złotych mogłaby rozbić bank. Otrzymalibyśmy bowiem idealne auto do miasta, którego koszty eksploatacji byłyby niższe niż koszty eksploatacji spalinowego skuterka!

> Elektryczny VW ID. [beznazwy] w cenie od zaledwie 77 tysięcy złotych?! (równowartość)

Opel Corsa-e (2020) – premiera

Opel Corsa (elektryczny) zostanie pokazany prawdopodobnie wraz z wersjami spalinowymi, czyli jeszcze w 2019 roku. Wiadomo, że będzie miał baterię o pojemności około 40-50 kWh, zamkniętą atrapę chłodnicy oraz że w sprzedaży pojawi się dopiero rok później. Wraz z bratem: Peugeotem 208 EV.

> Oto nowy Opel Corsa F (2019). Albo elektryczna e-Corsa / Corsa-e (2020)

Audi e-tron 45 Quattro (2020) – zapowiedź

Nieoficjalnie mówi się, że jeszcze w tym roku usłyszymy o tańszym Audi e-tron: 45 [Quattro]. Nie wiadomo, czy auto będzie miało mniejszą moc, gorszy zasięg, czy może straci napęd na obie osie. Ma jednak zadebiutować i powinno być bardziej przystępne od edycji 55 Quattro – niewykluczone, że jego cena będzie startowała od około 250-280 tysięcy złotych.

> Recenzja Audi e-tron: doskonale wyciszona kabina, realny zasięg ok. 330 km [Auto Świat / YouTube]

Infiniti QX30e? – zapowiedź

Podczas targów samochodowych w Detroit Infiniti chce zaprezentować swoją wizję samochodu elektrycznego. Nie wiadomo o nic więcej oprócz tego, że rozmiarami prawdopodobnie będzie zbliżone do QX30. Spodziewamy się, że dostanie napęd Leafa E-Plus z baterią ~60 kWh, co już w momencie premiery dałoby Infiniti wysokie miejsce w rankingu zasięgów.

> Infiniti zaprezentowało zapowiedź elektrycznego crossovera

Kia Soul EV 64 kWh (2020) – dostępność

Choć elektryczna Kia Soul została wycofana z polskiego rynku, istnieje niewielka nadzieja, że samochód może nań wrócić. Wariant z baterią 64 kWh powinien zaoferować niecałe 400 kilometrów zasięgu i sporą przestrzeń bagażową jak na segment B/B-SUV. Może być jednak tak, że Hyundai-Kia nie zechcą robić wewnętrznej konkurencji Konie Electric…

> Nowa Kia Soul EV (2020) pokazana. WOW, jednak będzie bateria 64 kWh!

Hyundai Ioniq Electric 39 kWh (2020) – premiera

Hyundai Ioniq Electric (2020) to na razie niewiadoma. Z wypowiedzi przedstawicieli Hyundaia wiadomo, że przyszłoroczny model ma otrzymać większą baterię, ale czy będzie to akurat 39 kWh? Trudno powiedzieć. Spodziewamy się jednak, że samochód przejdzie upgrade, ponieważ 200 kilometrów zasięgu było dobre w 2017 roku, ale teraz staje się odległością nieco zbyt małą jak na jedno ładowanie. 300 kilometrów byłoby wynikiem już znacznie milszym dla oka.

> Hyundai Ioniq Electric (2020) z większym zasięgiem. Wreszcie!

Skoda Vision E (2020) – premiera

Pod koniec 2019 roku spodziewamy się oficjalnego przedstawienia VW ID. Crozz i jego siostry, Skody Vision E (nazwa robocza). Ten elektryczny crossover (segment C-SUV) ma być oferowany w bardzo dobrej cenie, a jeśli zostanie ona połączona z zasięgiem e-Niro i z wyglądem znanym z prototypów, spodziewamy się hitu na skalę światową.

> Szef produktu w Skodzie: Tesla Model 3? Surowy! Za to nasza Skoda Vision E…

Porsche Taycan (2020) – pierwsze dostawy

Pod koniec 2019 roku mają ruszyć dostawy elektrycznego Porsche Taycan. Samochód ma być oferowany w trzech wersjach i niewykluczone, że stanie się bardzo twardym konkurentem dla Modelu S Tesli. To nie będzie samochód dla mas – jak to Porsche… – ale zastosowane w nim technologie stopniowo powinny trafiać do tańszych aut koncernu Volkswagena.

> Porsche Taycan będzie oferowane jako Taycan, Taycan 4s i Taycan Turbo (!)? Cena od 430-450 tysięcy złotych (równowartość)

Citroen C4 Electric (2020) – zapowiedź

Spodziewamy się, że pod koniec 2019 roku Citroen zaprezentuje elektrycznego Citroena C4. Auto oficjalnie trafi do sprzedaży rok później i od razu zetrze się z Volkswagenem ID. Neo. Cena, zasięg i pojemność baterii samochodu pozostaje w sferze spekulacji, ale mamy nadzieję, że nie będzie drogo, a samochody segmentu C z zasięgiem 200-250 km w cenie 150+ tysięcy złotych powoli odejdą w niepamięć.

> Elektryczny Citroen C4 ma być gotowy w 2020 roku. Zetrze się z VW ID.

Tesla Model Y (2020) – premiera

Sezon wakacyjny to dobry moment na pobudzenie rynku. Dobrze wie o tym Elon Musk, który stara się w tym okresie zapowiadać lub pokazywać swoje auta. Spodziewamy się, że w tym roku dojdzie do premiery Tesla Model Y, czyli crossovera na bazie Tesla Model 3, którego produkcja powinna ruszyć w 2020 roku.

> Tesla Model Y będzie miała trzeci rząd siedzeń. Produkcja od 2020 roku [Business Insider]

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]