BMWBlog przeprowadził test BMW i3 120 Ah (2019), czyli najnowszego modelu z baterią o pojemności 42,2 kWh. Z kolei Bjorn Nyland sprawdził zasięg BMW i3s 120 Ah na jednym ładowaniu. Postanowiliśmy z obu tych materiałów skompilować jeden tekst, który powiedziałby nam co nieco o najnowszej generacji elektrycznego BMW.

BMW i3 (2019): nadal fikuśne, z większym zasięgiem

Najnowsze BMW i3 z punktu widzenia Europejczyka posiada trzy istotne cechy, z których co najmniej dwie są zaletami:

  • wyposażone jest w baterię o pojemności 120 Ah (42,2 kWh, użyteczne 37,9 kWh) zamiast dotychczasowych 94 Ah, co oznacza większy zasięg na jednym ładowaniu,
  • ma być oferowane w wersji 5-miejscowej,
  • przestanie być dostępne w wariancie REx, czyli ze spalinowym generatorem energii.

Jak podaje BMWBlog, w nowej wersji standardem jest iDrive 6.0, natomiast jako opcja dostępne są nowe światła LED z doświetlaniem zakrętów, adaptacyjne światła drogowe i hotspot WiFi. Rocznik modelowy (2019) można zamówić w kolorze kawowo-brązowym, ale poza tym samochód niespecjalnie różni się od swojego poprzednika.

> Fabryka BMW w Monachium przygotowuje się do produkcji BMW i4. 200 milionów euro na modernizację

Wrażenia z jazdy

Dziennikarz BMWBlog jest sympatykiem i3, miał już kilka egzemplarzy tego modelu. Okazuje się, że auto nadal sprawia frajdę z jazdy i ma sportowy charakter, a dzięki większej baterii nie wywołuje uczucia strachu o wyczerpanie się energii w baterii, gdy nieco sobie pofolgujemy. Autor tekstu faktycznie sobie folgował: podczas podróży o długości 105,4 kilometra średnie zużycie energii wyniosło 17,8 kWh, podczas gdy średnia szybkość – 49,6 km/h.

> Elektryczny VW ID. Neo do zamówienia od I połowy 2019!

Jako ciekawostkę warto dodać, że recenzent napomyka, że jeździł samochodem wyposażonym w „opcjonalny Pakiet Sportowy”, w którym zawieszenie obniżono o 1 cm, a samochód wyposażono w szersze koła. Opis pakietu jako żywo pasuje do BMW i3s – wskazuje na to także prognozowany zasięg w trybie ECO PRO+: 220 km – ale recenzent regularnie mówi o „BMW i3”. Trudno uwierzyć nam, że dziennikarz BMWBlog „omija” celowo jedną literkę, a szerokość przednich kół faktycznie wskazuje raczej na BMW i3 niż i3s (źródło)…

Dlatego artykuł uznaliśmy za recenzję BMW i3.

Zasięg

Powyższego problemu nie ma w teście youtubera Bjorna Nylanda, który sprawdził, ile BMW i3s 120 Ah przejedzie na jednym ładowaniu. Podczas spokojnej, ekonomicznej jazdy udało mu się zejść do zużycia energii wynoszącego 16,3 kWh/100 km, co przekłada się na zasięg równy 225 km na baterii. W Polsce oznacza to spokojną podróż nad morze z jednym przystankiem na odpoczynek i ładowanie.

BMW i3 (czyli nie i3s) prawdopodobnie pokonałoby dystans o około 7 procent większy dzięki węższym oponom, co przekłada się na 241 kilometrów na jednym ładowaniu.

Z kolei według naszych obliczeń bazujących wyłącznie na pojemności baterii realny zasięg BMW i3 120 Ah to 233 km (pierwszy skośnie prążkowany niebieski słupek od góry). To oznacza, że BMW i3 wypada podobnie do Nissana Leafa (2018), gorzej niż Renault Zoe R90 i lepiej niż Zoe Q90 – a jednocześnie oferuje sporo funkcji premium, świetne audio, doskonałe wykończenie i przestronną kabinę przy niewielkich wymiarach samochodu i raczej małym bagażniku.

Jako ciekawostkę warto dodać, że samochód z Nylandem (=75 kg) ważył 1,44 tony. Według danych z dnia 12.12.2018 cena BMW i3 120 Ah rozpoczyna się od 172 800 zł, podczas gdy cena BMW i3s (2019) – od 187 500 zł.

Warto obejrzeć:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.3]