Podczas targów Los Angeles Auto Show 2018 Kia pokazała odświeżony model Soul EV. Wbrew wcześniejszym obawom auto ma być dostępne z baterią o pojemności 64 kWh, co oznacza, że samochód bez problemu powinien pokonywać około 400 kilometrów na jednym ładowaniu.

Kia Soul EV (2020): nowa bateria, nowy wygląd, cena też pewnie będzie nowa

Nowa Kia Soul EV stała się mniej zawadiacka, a bardziej masywna na tle poprzedniej generacji. Jednak co najważniejsze, samochód zyskał zespół napędowy Hyundaia Kona Electric i Kia e-Niro 64 kWh, na co wskazuje moc auta wynosząca 201 KM oraz chłodzona cieczą litowo-polimerowa bateria o pojemności 64 kWh.

> Zasięgi samochodów elektrycznych na baterii – auta obecne, przeszłe i przyszłe [WYKRES]

64 kWh w takim maluchu to gigantyczna ilość. Hyundai Kona Electric (2018) 64 kWh pokonuje na tej pojemności 415 kilometrów (tryb mieszany, sprzyjające warunki), a więc zasięg Kia Soul EV (2020) powinien być zbliżony. Mogą go obniżyć prostopadłe powierzchnie natarcia, ale poniżej 380-400 kilometrów nie powinien spaść – a mówimy o realnym zasięgu samochodu! Producent jednak na razie nie zdradza dokładnych wartości i obiecuje, że więcej informacji poda w przyszłym, 2019 roku.

Zasięgi wybranych samochodów elektrycznych osiągających 400+ km na jednym ładowaniu. Hyundai Kona Electric i Kia e-Niro są jednymi z niewielu modeli, które podejmują walkę z Teslami

Soul EV ma oferować 395 Nm momentu obrotowego – a więc znacznie więcej niż 285 Nm dostępne w obecnej wersji. Samochód stanie się więc żwawszy i dynamiczniejszy niż wcześniejsza generacja. W aucie pojawią się cztery tryby jazdy: Eco+, Eco, Comfort i Sport, których wybór będzie decydował o nastawach regeneracji oraz maksymalnej dostępnej dla użytkownika mocy. Tak jak w innych nowych modelach Kia i Hyundai, kierowca będzie mógł decydować o mocy rekuperacji z użyciem manetek przy kierownicy.

Sprzedaż Kia Soul EV ma się rozpocząć w 2019 roku, cena auta na razie jeszcze nie jest znana.

> Kia Soul EV – opinie użytkownika, czyli p. Wojciech o swoim samochodzie

A co z baterią 39,2 kWh?

Auto miało swoją premierę na targach w Los Angeles, czyli w Stanach Zjednoczonych. Spodziewamy się zatem, że o ile w USA dostępna będzie wyłącznie wersja 64 kWh, o tyle w Europie otrzymamy do wyboru 39,2 oraz 64 kWh. Identycznie jest w przypadku Hyundaia Kona Electric, który w Stanach Zjednoczonych również dostępny jest tylko w mocniejszej wersji z większą baterią.

> Nissan Leaf vs Hyundai Kona Electric 39 kWh – co wybrać? Auto Express: Konę Electric za większy zasięg i technologię

Co więcej: według wstępnych zapowiedzi spalinowe wersje Kia Soul mają zupełnie zniknąć z Europy. Dlatego można się spodziewać, że producent zechce dać odbiorcom wybór i zaoferuje na naszym kontynencie dwa warianty bateryjne.

 

Zespół napędowy Kia Soul EV (c) Kia

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 16 głosów Średnia: 4.6]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: