Auto Express zestawił obok siebie Nissana Leafa II oraz Hyundaia Kona Electric 39,2 kWh.  Samochody należą do różnych segmentów – C vs B-SUV – ale są zbliżone pod względem ceny, zasięgu i parametrów technicznych, dlatego często będą walczyły o tego samego klienta. Zestawienie wygrał Hyundai Kona Electric.

Kona Electric vs Leaf – porównanie samochodów

Ceny i dane techniczne

Nissan Leaf i Hyundai Kona Electric 39,2 kWh kosztują w Wielkiej Brytanii niemal tyle samo: Leaf jest droższy o równowartość 2,5 tysiąca złotych. W Polsce różnica będzie zbliżona: cena Leafa N-Connecta to 165,2 tysiąca złotych, za Konę Electric Premium zapłacimy więc około 160-163 tysięcy złotych. Dodajmy, że cenników Hyundaia jeszcze nie ma i mają zostać opublikowane dopiero na początku roku 2019.

> Hyundai Kona Electric – wrażenia po pierwszej jeździe

Jak już wspomnieliśmy, auta należą do różnych segmentów, ale oferują podobne parametry techniczne:

  • moc Kony vs Leafa to 136 KM (100 kW) vs 150 KM (110 kW),
  • moment obrotowy: 395 Nm vs 320 Nm,
  • w obu przypadkach napędzane są koła przednie,
  • użyteczna pojemność baterii: 39,2* vs ~37 kWh

*) w odróżnieniu od Nissana, Hyundai podaje zwykle użyteczną pojemność baterii; zakładamy, że w przypadku Kony Electric również ma to miejsce – nie mamy jednak oficjalnej, jednoznacznej deklaracji producenta

Porównanie

Za zalety Hyundaia Kony Electric uznano bardzo dobre wyposażenie cenie niższej od Leafa (źródło). W wersji Premium jest to aktywny tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania, bezprzewodowy kluczyk, bezprzewodowe ładowanie smartfona czy 8-calowy ekran ulokowany w rozsądnym miejscu. Samochód chwalono również za wysoką pozycję za kierownicą oraz wyciszenie kabiny, które ma być identyczne jak w Leafie.

> ElectroMobility Poland doładowane kwotą 40 milionów złotych. „Informacje finansowe nie mogą być upublicznione”

Z kolei w opinii testerów, Nissan Leaf zasłużył na pochwały za praktyczność, osiągi i jazdę bez używania hamulca (ang. one-pedal driving). Plusem była też kamera 360 stopni, funkcje bezpieczeństwa i światła LED.

Za wady Hyundaia Kona Electric uznano bagażnik mniejszy od Leafa oraz umiarkowany komfort jazdy przy niższych szybkościach na nierównych drogach – chociaż podkreślono, że zawieszenie zestrojone jest dość komfortowo. Pojawiła się też wzmianka o poczuciu taniości przy niektórych elementach wyposażenia.

Słabością Leafa okazał się zasięg, który w Leafie jest gorszy o 42 km według WLTP, co przekłada się na około 30 kilometrów mniej w warunkach realnych w trybie mieszanym (w mieście różnica wyniesie 40-50 km na niekorzyść Leafa). Auto miało też nieco mniej przyjemnie pokonywać przeszkody, a technologicznie sprawiało wrażenie, że jest generację do tyłu. Problematyczne z punktu widzenia ergonomii było też ustawienie kierownicy w stosunku do fotela.

> Najbardziej oszczędne samochody elektryczne według EPA: 1) Hyundai Ioniq Electric, 2) Tesla Model 3, 3) Chevrolet Bolt

Opinia Auto Express: Kona Electric lepszy, Leaf na drugim miejscu

Ostatecznie w zestawieniu Kona Electric vs Leaf wygrał Hyundai. Za największą przewagę samochodu uznano wyższy zasięg, technologię i przyjemne wnętrze. Leafowi wypunktowano słabsze wyposażenie i gorszą ergonomię jazdy.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.4]