W kwietniu 2011 roku Apple stało się największym sprzedawcą smartfonów pod względem liczby urządzeń i generowanego przychodu. W III kwartale 2018 roku Tesla została największym sprzedawcą samochodów osobowych w segmencie D pod względem generowanego przychodu. Brzmi niezbyt wyjątkowo? To zobaczcie:
Tesla z rekordowymi przychodami dzięki wysokiej cenie
Według obliczeń portalu Edmunds, w III kwartale 2018 roku Tesla osiągnęła najwyższy przychód ze sprzedaży samochodów w segmencie D. Brzmi to może niezbyt porywająco, ale trzeba dodać, że jest to segment najpopularniejszych aut w Stanach Zjednoczonych. Znajdująca się na czele rankingu Toyota Camry była najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w USA w latach od 1997 do 2016 (oprócz 2001)!
> Greenway przenosi się do Polski. Łącznie 630 stacji, w tym 310 półszybkich (AC)!
W trzecim kwartale 2018 roku Tesla Model 3 zdetronizowała Camry pod względem przychodów (czerwony słupek po lewej), chociaż nadal znajduje się dopiero na piątym miejscu wśród najchętniej kupowanych aut osobowych (czerwony słupek po prawej):
Według ostatniego raportu giełdowego Tesli, nabywców znalazło 56 065 samochodów (z Modelem S i Modelem X: 83 775 egzemplarzy). Udało się osiągnąć ten wynik mimo faktu, że Model 3 nawet w podstawowej wersji był w III kwartale 2018 o około 30 tysięcy dolarów droższy niż konkurencja.
> Tesla Z ZYSKIEM! Wyniki III kwartału: 6,8 miliarda przychodu, 312 milionów na plusie
Oto zestawienie bazowych cen aut z tego segmentu:
- Tesla Model 3 – od 49 tysięcy dolarów (średnio około 59 tysięcy dolarów),
- Honda Accord – od 25,4 tysiąca dolarów,
- Toyota Camry – od 23,5 tysiąca dolarów,
- Ford Fusion – od 22,2 tysiąca dolarów.
- Honda Civic – od 18,9 tysiąca dolarów,
- Toyota Corolla – od 18,6 tysiąca dolarów,
- Hyundai Elantra – od 17 tysięcy dolarów.
Bloomberg szacuje, że na początku IV kwartału produkcja Tesla Model 3 nieco przyhamowała. Jeśli to prawda i jeśli firma utrzyma produkcję na poziomie około 4,2 tysiąca samochodów tygodniowo, w ostatnich miesiącach roku liczba sprzedanych egzemplarzy Tesla Model 3 powinna być nieco wyższa niż III kwartale 2018 roku.
Tesla nie zdetronizuje więc Camry pod względem wolumenu sprzedaży, ale dzięki umiejętnym ruchom cenowym ma szansę na dodatkowe polepszenie wyniku finansowego:
> Nowa Tesla Model 3 (2019) „Mid Range Battery” z zasięgiem 418 zamiast 499 kilometrów