Podczas rozmów na Twitterze Elon Musk wyznał, że możliwe jest zakończenie sprzedaży samochodów w obecnej formie, kiedy technologia Jazdy Całkowicie Samodzielnej (ang. Full Self Drive, FSD) będzie gotowa – i kiedy Tesle będą potrafiły funkcjonować w roli robotaksówek, czyli taksówek niewymagających osobnego kierowcy. W wersji zaktualizowanej: ceny pójdą do góry.

Tesla Robotaxi sprawi, że Tesle będą tylko dla NAPRAWDĘ bogatych?

Osoba, która zdecyduje się dziś na Teslę Model 3, może ją kupić i zdobyć na własność lub też leasingować od Tesli. W tym drugim przypadku samochód nigdy nie przestaje być własnością producenta, nie ma opcji wykupu auta, ponieważ po zakładanych 36-48 miesiącach pojazd wraca do prawowitego właściciela, a więc firmy Elona Muska.

> Tesla: Leasing także w Niemczech. Rata od około 2,7 tys. złotych (równowartość) [aktualizacja]

Teraz Musk zadeklarował, że czas, w którym będzie można kupić Teslę na własność, jest ograniczony (źródło). Firma czeka na sprawdzenie oprogramowania, a szczególnie, jak można się domyślać, na odpowiednie przepisy i dopuszczenie pojazdów autonomicznych (FSD) do poruszania się po drogach.

Nowy komputer z nowym oprogramowaniem jest montowany od trzech miesięcy, ale nie będzie się on odbiegał funkcjonalnie od starszego do czwartego kwartału 2019 roku. W Europie dłużej ze względu na regulacje prawne wprowadzone „lata temu przez producentów samochodów spalinowych”.

> Mówisz: „Wolę sam prowadzić samochód, żaden tam autopilot”. Odpowiadam: „Oj, chyba nie!”

Gdy jednak FSD zyska homologację, a Tesle będą mogły jeździć autonomicznie, przestaną być li tylko samochodami. Będą bowiem mogły funkcjonować w ramach usługi Tesla Robotaxi, by zarabiać na swojego właściciela (i producenta, ma się rozumieć). Tak więc będą oferowane TYLKO w leasingu, albo, w wersji zaktualizowanej, ich cena pójdzie mocno do góry.

Dlaczego? Podczas prezentacji nowego komputera FSD Musk wyliczał, że w trakcie całego życia Tesla (samochód) może wypracować zyski w wysokości 330 tysięcy dolarów, czyli równowartości 1,2 miliona złotych. Jeśli wziąć pod uwagę, że auto nie wymaga etatowego kierowcy i powinno przejechać co najmniej 0,5 miliona kilometrów, jego nabywcę stać będzie na zapłacenie znacznie wyższej kwoty za samochód. W ostateczności: weźmie pojazd w [drogi] leasing.

> Tesla Robotaxi od 2020 roku. Ty idziesz spać, a Tesla jeździ i na ciebie zarabia

Zdjęcie otwierające: Tesla Robotaxi, czyli wkładasz dziecko do samochodu, a ten sam odwozi je do żłobka

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.2]