Podczas hiszpańskiej premiery modelu Q3, Audi przedstawiło swoje plany dotyczące roku 2019, co wychwycił portal Carscoops. W segmencie samochodów elektrycznych pojawi się aż 5 modeli, wszystkie z kategorii aut średnich i dużych. Na horyzoncie nie widać ani jednego taniego elektryka.

Elektryczne Audi 2019: e-tron -> Q5 e-tron -> A7 e-tron -> A8L e-tron -> e-tron Sportback

Audi e-tron [Quattro] nie trzeba już przedstawiać: piszemy o nim od początku istnienia portalu. Równolegle opowiadamy też o Audi e-tron Sportback, które ma być wzmocnionym, odświeżonym wariantem nadwoziowym modelu e-tron.

Audi e-tron [Quattro] po lewej i Audi e-tron Sportback [po prawej]. Ten pierwszy występował również pod nazwą C-BEV, ten drugi bywa niekiedy nazywany Audi Elaine – ale tylko wtedy, gdy zostaje wyposażony w technologię autonomicznej jazdy (c) Audi

Audi A8L e-tron to największa limuzyna producenta, która w wersji spalinowej zadebiutowała w 2018 roku. Najciekawsze jednak wydają nam się Audi Q5 e-tron oraz A7 e-tron.

Elektryczne Audi Q5 i A7 nadal na platformie MLB?

Obydwa auta powstawały dotychczas na platformie MLB (najnowszy wariant: MLBevo), której konstruktorzy przewidzieli możliwość zastosowania napędu czysto elektrycznego. Niezależnie od rodzaju silnika – benzynowy, diesel, elektryczny – wszystkie były montowane w tym samym miejscu i w ten sam sposób.

> Porsche i Audi zapowiadają zwiększenie produkcji elektryków ze względu na duże zainteresowanie

Jednak silnik to nie wszystko: platformy wywodzące się z aut spalinowych zwykle oferują mniej miejsca na baterie. W koncernie Volkswagena najdobitniej widać to na przykładzie VW e-Golfa, który jest o segment większy od Renault Zoe, a mimo to zamontowana w nim bateria jest o kilkanaście procent mniejsza (35,8 kWh kontra 41 kWh). Ale Renault Zoe powstał od zera jako samochód elektryczny, a VW e-Golf został zaadoptowany z Golfa (platforma MQB).

Mniej miejsca na baterie oznacza mniejszą ilość zgromadzonej energii i gorszy zasięg na jednym ładowaniu. Mogłoby się więc okazać, że Audi Q5 e-tron, mimo bardziej luksusowego wnętrza, z trudem konkuruje np. z Kią e-Niro, która przy spokojnej jeździe powinna pokonać niemal 400 kilometrów. Podobny problem może mieć Audi e-tron, którego zasięg w dobrych warunkach wyniesie do 400 kilometrów – a zimą odpowiednio mniej:

> Realny zasięg Audi e-tron zimą: 330 kilometrów [TEST Bjorna Nylanda]

Inne modele Audi zapowiedziane na rok 2019

Oprócz wariantów czysto elektrycznych na rynku zadebiutują ponadto:

  • Audi R8,
  • Audi SQ2,
  • Audi TT,
  • Audi A6 Allroad
  • Audi TT RS,
  • Audi RS5 Sportback,
  • Audi Q7,
  • Audi Q4,
  • Audi A4,
  • Audi RS7,
  • Audi A3,
  • Audi RS Q3,
  • Audi RS6.

Wersje z tradycyjnymi napędami rzadko kiedy omawiamy, więc po dodatkowe informacje na ich temat zapraszamy na stronę  Carscoops.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: