Według informacji podanych przez Automobilwoche, Porsche planuje dwukrotne zwiększenie liczby produkowanych modeli Porsche Taycan: z 20 do 40 tysięcy samochodów rocznie. Z kolei Audi ma zamiar przyspieszyć wytwarzanie e-tron z 20 do 24 aut na godzinę w 2020 roku.

Elektryczne Porsche Taycan z większym sukcesem niż 911!

Taycan będzie produkowany w nowych zakładach w Zuffenhausen. Planowany wzrost produkcji z 20 do 40 tysięcy samochodów rocznie oznacza, że Porsche będzie musiało wkrótce szukać drugiej fabryki, ponieważ 40 tysięcy egzemplarzy auta jest maksymalną wydajnością linii montażowych przeznaczonych na Taycana. Automobilwoche spekuluje, że kolejną lokalizacją, która przestawi się na elektryczne Porsche, stanie się Lipsk (źródło).

To nie wszystko: jeżeli planowana produkcja faktycznie odpowiada rynkowemu zapotrzebowaniu, Taycan osiągnie lepszą sprzedaż niż Porsche 911.

Audi przyspiesza z e-tron

Również Audi zapowiada chęć zwiększenia produkcji elektrycznego e-tron. Obecne moce przerobowe wynoszą około 70 tysięcy samochodów rocznie przy 220 dniach roboczych i 20 autach wytwarzanych na godzinę. Podbicie tej ostatniej wartości do 24 egzemplarzy na godzinę oznacza wzrost liczby produkowanych egzemplarzy do 84 tysięcy rocznie – poziom ten ma zostać osiągnięty w 2020 roku.

Pierwsze Audi e-tron zaczną trafiać do odbiorców już marcu 2019 roku. Z kolei dostawy Porsche Taycana zapowiadane są na rok 2020.

 

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]