Peugeot ogłosił wprowadzenie na rynek modelu Peugeot 3008 Hybrid / Hybrid4, crossovera segmentu C-SUV wyposażonego w napęd spalinowo-elektryczny. Wersja Hybrid ma jeden silnik elektryczny napędzający koła przednie, wersja Hybrid4 – dwa silniki elektryczne, po jednym na oś. Samochód ma trafić do Polski jesienią 2019 roku.

Peugeot 3008 Hybrid / Hybrid4: dane techniczne i wszystko, co wiemy

Zespół napędowy i klasyfikacja samochodu nasuną nam skojarzenia z Oplem Grandlandem X Hybrid4. I słusznie: mamy do czynienia z tym samym zespołem napędowym, czyli silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra i mocy 132 kW (180 KM) dla wersji Hybrid lub 165 kW (225 KM) dla edycji Hybrid4.

> Opel Grandland X Hybrid4: cena od 192 450 złotych. Czy to nie za dużo?

Pierwszy, podstawowy silnik elektryczny został zintegrowany ze skrzynią biegów i dysponuje mocą 80 kW (110 KM). Drugi, dostępny tylko w wariancie Hybrid4, również posiada moc 80 kW (110 kW), ale nie jest połączony mechanicznie z pozostałymi elementami zespołu napędowego. Napędza tylną oś, a o jego współpracy z zespołem napędowym z przodu decyduje elektronika.

Schemat budowy Peugeota 3008 Hybrid4. Przód znajduje się po prawej stronie, bateria to niebieskie pojemniki w środkowej części samochodu. Na niebiesko oznaczono też dwa silniki elektryczne: przy przedniej i tylnej osi pojazdu (c) Peugeot

11,8 lub 13,2 kWh baterii i ponad 30 lub ponad 40 km zasięgu realnego

Bateria ma 11,8 kWh w edycji Hybrid oraz 13,2 kWh pojemności w wersji Hybrid4. Taka ilość energii ma pozwalać na przejechanie odpowiednio 34-37 lub 42-46 kilometrów na baterii [zasięgi realne w trybie mieszanym; szacunki www.elektrowoz.pl]. Podawane przez producenta wartości WLTP to odpowiednio 40 km dla Hybrid i 50 km dla Hybrid4.

> Nowe BMW X5 xDrive45e: CENA od 377 tysięcy złotych, bateria 24 kWh (!), zasięg w trybie elektrycznym ~60 km

Obie wersje obsługują jazdę w trybie czysto elektrycznym z szybkością do 135 km/h (tryb Electric), pozwalają również na rekuperacyjne hamowanie – czyli odzyskiwanie energii podczas spowalniania samochodu. Regeneracja odbywa się albo po wciśnięciu pedału hamulca (i-Booster), albo po przełączeniu samochodu w tryb jazdy B.

Wbudowana ładowarka obsługuje moc 3,3 kW (230 V, 14 A), ale opcjonalnie samochód może być wyposażony w ładowarkę 6,6 kW (32 A). Mimo całkiem pojemnej baterii producent nie zdecydował się na wykorzystanie gniazda szybkiego ładowania – do dyspozycji mamy wyłącznie Typ 2.

Cena Peugeota 3008 GT Hybrid / Hybrid4 w Polsce nie jest jeszcze znana. Najbogatsza edycja GT rozpoczyna się we Francji od 53 800 euro. Porównując ceny z innymi modelami samochodów można szacować, że w naszym kraju będzie to około 200-210 tysięcy złotych [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl]. Edycje z jednym silnikiem elektrycznym i nie-GT powinny być dostępne sporo poniżej 200 tysięcy złotych.

> Dopłaty do paneli fotowoltaicznych. Rusza program „Mój Prąd” – warunki, kryteria i wszystko, co trzeba wiedzieć

Najdroższe edycje trafią do Polski jesienią, przy czym dostaw spodziewamy się raczej na rok 2020. Wtedy też do oferty powinny trafić tańsze i słabsze warianty Hybrid.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: