Opel Grandland X to crossover segmentu C-SUV. Gdy Opel go zapowiadał, byliśmy zaintrygowani pierwszą hybrydą plug-in marki. Kiedy jednak poznaliśmy cenę samochodu, doszliśmy do wniosku, że auto musi mieć jakieś ukryte atuty, skoro startuje od niemal 200 tysięcy złotych.

Crossover segmentu C-SUV z silnikiem 1,6 i baterią 13,2 kWh za tyle?

Grandland X ma 4,48 metra długości, 1,86 metra szerokości i 1,61 metra wysokości. Rozstaw osi to 2,68 metra. Czyli jest dokładnie tej samej długości, co Nissan Leaf, jest trochę wyższy i szerszy od niego oraz ma 2 centymetry mniej rozstawu osi, a mimo to jego producent uważa, że w wersji Elite samochód powinien kosztować 192 450 złotych. W wersji Ultimate 201 950 złotych.

Opel Grandland X nie należy do słabeuszy. Benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra oferuje 147 kW (200 KM) mocy i 250 Nm momentu obrotowego. Oprócz niego w samochodzie są dwa silniki elektryczne o mocy 80 kW (109 KM) każdy. Łączna moc całego zestawu to 221 kW (300 KM), łączny moment obrotowy – 450 Nm. Napęd na obie osie.

Bateria ma pojemność 13,2 kWh i pozwala na przejechanie około 35 kilometrów w trybie czysto elektrycznym (52 km „NEDC przeliczone z WLTP”). Na pokładzie znajduje się ładowarka 3,3 kW, ale możliwa jest opcjonalna ładowarka 6,6 kW.

> Elektryczna Mazda CX-30 zauważona w Norwegii. Czyżby zapowiedź nowej ery?

Dla kogo zatem jest Opel Granland X Hybrid4? Czy warto go kupić? Kiedy patrzymy na cenniki, mamy wrażenie, że auto stworzyło swoją własną niszę. Samochód stoi bowiem w dużym rozkroku między tańszymi hybrydami plug-in Kia, a znacznie droższymi modelami Volvo czy BMW. Auto sprawia wrażenie „przemyślanego po europejsku” Outlandera PHEV: minimalnie mniejsza bateria, trochę mniejsze wymiary, znacznie wyższa moc.

Czyli dobry wybór? Jeśli ktoś lubi samochody spalinowe, to zapowiada się model z dobrym stosunkiem możliwości do ceny. Warto jednak pamiętać, że za podobne pieniądze kupimy Kię e-Niro 64 kWh (ten sam segment, model czysto elektryczny), a przy niewielkiej dopłacie – Teslę Model 3 (sedan segment wyżej, również model czysto elektryczny).

> Jaki samochód elektryczny kupić? Samochody elektryczne 2019 – wybór redakcji www.elektrowoz.pl

Samochód już trafił do oferty, ale jego sprzedaż rozpocznie się w roku 2020.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]