BMW ogłosiło dane techniczne BMW X5 xDrive45e, czyli hybrydy ładowanej z gniazdka. Samochód wyposażono w akumulatory o pojemności 24 kWh (użyteczna/netto: 21 kWh), dzięki czemu zasięg WLTP xDrive45e określono na przedział 67-87 kilometrów. To rewelacyjny wynik, jeśli wziąć pod uwagę, że mamy do czynienia z dużym SUV-em. Cena samochodu w Polsce rozpoczyna się od 377,4 tysiąca złotych.

Nowe BMW X5 xDrive45e: specyfikacja, zasięg i wszystko, co wiemy

Podana przez BMW pojemność baterii samochodu jest niemal identyczna jak w pierwszej generacji Nissana Leafa, który także był w stanie przechować w akumulatorach 24 kWh brutto i około 21,5 kWh energii netto. Jednak tam mieliśmy do czynienia z samochodem segmentu C, a tutaj mamy spore auto z pogranicza D- i E-SUV (4,92 metra długości, 2 metry szerokości, 1,75 metra wysokości).

> Dopłaty do samochodów elektrycznych działają, choć ich nie ma? VW e-Golf (2020) jest o 27,5 tys. zł tańszy

Spore rozmiary pojemnika z baterią zabierają nieco przestrzeni bagażowej: w xDrive45e otrzymujemy 500 litrów pojemności bagażnika, podczas gdy wersja czysto spalinowa zaoferuje nam o 150 litrów więcej (źródło). Producent nie podaje wprost mocy wbudowanej ładowarki, informuje tylko, że czas ładowania z gniazdka 230 woltów / 16 amperów wynosi 6,8 godzin. Można zatem zaryzykować twierdzenie, że ładowarka ma moc 3,7 kW, jest jednofazowa, a w samochodzie nie ma złącza szybkiego ładowania.

Obiecywane przez producenta 67-87 kilometrów WLTP powinno przełożyć się realny zasięg BMW X5 PHEV wynoszący między 57 a 65 kilometrów. Jeśli więc ktoś ma do pracy 20 kilometrów w jedną stronę, bez problemu pojedzie tam i z powrotem z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego. Oczywiście pod warunkiem, że temperatura nie spadnie zbyt nisko – większość hybryd włącza silniki spalinowe czy tego chcemy, czy nie, gdy termometr pokazuje 5 lub mniej stopni Celsjusza.

Zużycie energii, moc, przyspieszenie, cena nowego BMW X5

Maksymalna szybkość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym w domyślnym trybie Hybrid wynosi 110 km/h, natomiast przy włączonym trybie Electric – 135 km/h. Przyspieszenie BMW X5 xDrive45e do 100 km/h trwa 5,6 sekundy. Szybkość maksymalna to 235 km/h.

Zintegrowany z -biegową skrzynią biegów silnik elektryczny ma moc 83 kW (110 KM), silnik benzynowy R6 o pojemności 3,0 litra – 210 kW (286 KM), łączna moc całego układu to 290 kW (394 KM), łączny moment obrotowy – 600 Nm.

> Cena Audi e-tron 50 w Norwegii od 499 000 koron. W Polsce będzie od 260-270 tys. złotych?

Producent podaje, że zużycie energii w samochodzie wynosi 23,1-28,3 kWh/100 km (231-283 Wh/km), ale są to wartości według WLTP. Realne w trybie mieszanym będą nieco wyższe, przy spokojnej jeździe – zapewne nieco niższe.

Cena BMW X5 xDrive45e w wersji z automatyczną skrzynią biegów rozpoczyna się w Polsce od 377 396 złotych. Gdy skrzynię „automatyczną” zamienimy na „sportową automatyczną”, podstawowa cena rośnie do 378 683 złotych (źródło).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: