Niemiecki oddział Hyundaia zdecydował się na podbicie stawki, którą zaoferowało Renault. Południowokoreański producent oferuje swe samochody z rabatem wynoszącym 6 tysięcy euro, co z bonusem środowiskowym daje łącznie 8 tysięcy euro oszczędności. To równowartość 34 tysięcy złotych.

Hyundai nie czeka na urzędników i zwiększa ekobonus

Od nowego roku powinny w Niemczech wejść w życie wyższe dopłaty do aut elektrycznych. „Powinny”, bo nie weszły – czekają na pozytywną opinię Komisji Europejskiej. Zgodnie z nimi nabywcy samochodów ładowanych z gniazdka byliby uprawnieni do uzyskania następujących zwrotów po zakupie samochodu elektrycznego:

  • 6 000 euro zamiast 4 000 (=2 000 euro brutto od rządu + 2 000 euro netto od dystrybutora) dla elektryków kosztujących mniej niż 40 tysięcy euro,
  • 5 000 euro zamiast 4 000 dla elektryków kosztujących od 40 do 60 tysięcy euro,
  • 4 500 euro zamiast 3 000 dla hybryd plug-in.

> NIEMCY wydłużają program dopłat do samochodów elektrycznych do 2025 roku. Rosną kwoty bonusów

W związku z tym, że program wyższych dopłat jeszcze nie ruszył, nadal obowiązują stare kwoty. Dlatego do rządowych 2 000 euro bonusu środowiskowego Hyundai postanowił dołożyć 6 000 zamiast 2 000 euro rabatu (źródło). W efekcie modele Hyundaia Kona Electric lub Ioniq Electric kosztujące poniżej 40 tysięcy euro są dostępne z rabatem i dopłatą sumującymi się do 8 000 euro.

Z kolei Hyundai Ioniq Plug-in po doliczeniu wszystkich rabatów i bonusów dostępny jest o 6 500 euro taniej.

> Renault daje w Niemczech dodatkowy rabat na Zoe ZE 50. Cena spada do równowartości 108 tys. złotych

Jak by to wyglądało na polskim rynku?

Gdyby przenieść te rabaty na polski rynek, nawet bez uwzględniania rządowego bonusu środowiskowego, auta kosztowałyby:

  • Hyundai Kona Electric 39,2 kWh – 139 600 zamiast 165 900 złotych,
  • Hyundai Kona Electric 64 kWh – 163 600 zamiast 189 900 złotych,
  • Hyundai Ioniq Electric – 151 600 zamiast 177 900 złotych.

> Aktualne ceny samochodów elektrycznych, w tym najtańsze auta elektryczne [grudzień 2019]

Ta pierwsza wartość sugeruje, że polski oddział Hyundaia ma pole do manewru i może być w stanie tak obniżyć cenę Kony Electric 39,2 kWh, by zmieścić się w limicie dopłat dla firm (125 000 złotych netto). Przy firmach odliczających 50 procent VAT od samochodów, cena nabycia musi bowiem być niższa od 139 375 złotych.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 16 głosów Średnia: 4.4]