Przesunięcie dopłat do aut elektrycznych na pierwszy kwartał 2020 roku zamroziło nam ruchy cenowe u dystrybutorów. Dlatego na zamknięcie roku postanowiliśmy zebrać aktualne ceny samochodów elektrycznych, z którymi wchodzimy w rok 2020. Najtańsze auta elektryczne z dopłatami to Skoda CitigoE iV, Volkswagen e-Up i Smart EQ ForTwo.

Najtańsze samochody elektryczne w Polsce

Opisywane poniżej ceny z dopłatą zakładają, że po zapłaceniu ceny samochodu otrzymujemy zwrot 30 procent jego wartości z faktury. Na razie nabór wniosków o dopłaty nie wystartował, nie wiadomo też, ile osób zakwalifikuje się do dofinansowania.

> Przegłosowana zmiana ustawy o podatku dochodowym potrzebna do uruchomienia dopłat. Teraz: Senat [akt.]

Dacia K-ZE: cena od 45 500 z dopłatą / 65 000 zł bez dopłaty

Choć samochodu NIE MA jeszcze w Europie, zanosi się na to, że trafi na nasz kontynent. Dostępny w Chinach Renault K-ZE ma być u nas sprzedawany jako Dacia K-ZE i kosztować około 15 tysięcy euro. Nazwa jest jeszcze w sferze spekulacji, ale cenę potwierdził już przedstawiciel z Renault:

> Renault K-ZE trafi jako tani samochód elektryczny do Europy. Możliwe, że pod marką Dacia [Autocar]

Skoda CitigoE iV: cena od 57 330 zł z dopłatą / 81 900 zł bez dopłaty

W grudniu 2019 roku podrożała nam Skoda CitigoE iV – jeszcze w listopadzie można ją było zarezerwować za 73 300 złotych. To najtańsza wersja auta z realnym zasięgiem około 220 kilometrów (260 km WLTP) i bez gniazda szybkiego ładowania. Do tego ostatniego trzeba dopłacić kilka tysięcy złotych – naszym zdaniem warto.

> Skoda CitigoE iV: CENA od 73 300 zł w wersji Ambition, 81 300 zł w edycji Style. Na razie, bo później od 81 900 zł

Nissan Leaf: cena od 82 600 zł z dopłatą / 118 000 zł bez dopłaty

Wśród białych (segment A) i żółtych (segment B) Nissan Leaf prezentuje się dość zaskakująco – jest to bowiem auto kompaktowe (segment C). Ale faktycznie, dystrybutor oferuje samochód w promocyjnej cenie 118 000 złotych z wbudowaną ładowarką 3,6 kW. Przez pewien czas był też dostępny wariant z ładowarką 7,2 kW, ale najwyraźniej już się skończył.

Warto jednak zwrócić uwagę, że również inne wersje wyposażeniowe dostępne są w niezłych promocjach: N-Connecta (2019) kosztuje od 138 050 złotych. Do niedawna było to o ponad 20 tysięcy złotych więcej.

BMW i3 „pod dopłatę dla firm”

Na wykresie umieściliśmy również BMW i3 „pod dopłatę dla firm”, ponieważ uzyskaliśmy nieoficjalną informację, że BMW przygotowuje skromnie wyposażoną wersję BMW i3 przeznaczoną właśnie pod dopłaty dla firm, czyli w cenie do około 139 tysięcy złotych. Niestety, nie ujawniono nam ani wyposażenia samochodu, ani pojemności baterii.

Volkswagen ID.3

Ceny Volkswagena ID.3 podaliśmy na podstawie duńskich cenników, które zostały rozesłane niedawno do potencjalnych nabywców samochodu. Dodajmy jednak uczciwie, że spodziewamy się, że wersja Pure/45 kWh będzie dostępna raczej w cenie bliskiej 125 tysiącom złotych.

> Ceny VW ID.3 znane w Danii. Wychodzi nam 121 tysięcy złotych dla wersji 45 kWh / Pure

…i te trochę droższe

W zestawieniu uwzględniliśmy również auta nieco droższe i te bardzo drogie. Postanowiliśmy dorzucić do wykresu Teslę Model Y, ponieważ widzieliśmy sygnały w komentarzach, że nasi Czytelnicy nie zdają sobie sprawy, że auto zostało już wycenione. Pojawiła się również szacunkowa cena Volkswagena ID.4 [Crozza], Volvo XC40 Recharge czy Forda Mustanga Mach-E.

Wiele z tych kwot to wartości szacunkowe. Z naszych wewnętrznych statystyk wynika, że mylimy się w obliczeniach o -5/+12 procent, ale wprowadzenie systemu dopłat może zaburzyć te wartości.

A oto i zestawienie cen:

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4.3]