Niemieckie salony Renault zwiększają bonus środowiskowy na Renault Zoe ZE 50 z 2 000 do 4 000 euro netto (równowartość 17 tysięcy złotych). Robią to, by przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż zanim w Niemczech zaczną obowiązywać podniesione dopłaty do samochodów elektrycznych.

Niemcy i rabaty na/dopłaty do aut elektrycznych

Przypomnijmy: od stycznia 2020 roku w Niemczech miały zostać zwiększone bonusy środowiskowe na samochody elektryczne z 4 (2+2) do 6 (3+3) tysięcy euro na samochody kosztujące do 40 tysięcy euro. W przeliczeniu na złotówki byłaby to dopłata do samochodu elektrycznego kosztującego do 170 tysięcy złotych w wysokości 27,9 tysiąca złotych.

Jednak ze względu na poślizg legislacyjny u naszych zachodnich sąsiadów nadal obowiązuje stary bonus środowiskowy w wysokości 4 tysięcy euro, a właściwie 4,38 tysiąca euro – bo pierwsze, rządowe, 2 tysiące euro to kwota brutto, a drugie, dealerskie 2 tysiące euro, to kwota netto. W efekcie muszą zapłacić za samochód o równowartość 9,3 tysiąca więcej.

> NIEMCY wydłużają program dopłat do samochodów elektrycznych do 2025 roku. Rosną kwoty bonusów

Renault postanowił rozwiązać ten problem i już teraz do bonusu środowiskowego w wysokości 2 tysięcy euro netto dołożył rabat wynoszący kolejne 2 tysiące euro, by suma dopłat się zgadzała. Ten „bonus elektryczny” sprawia, że najtańsze Renault Zoe ZE 40 z baterią o pojemności 41 kWh można kupić za równowartość 99,4 tysiąca złotych (wraz z baterią).

Identycznie skalkulowana cena Renault Zoe ZE 50 to równowartość 107,9 tysiąca złotych. Po uwzględnieniu różnicy w stawkach VAT między Polską i Niemcami byłoby to 111,6 tysiąca złotych.

> Konfigurator VW ID.3 1st z poślizgiem, dostępny od kwietnia. Dla pozostałych wersji od maja 2020

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]