Dopłaty do samochodów elektrycznych w Niemczech miały obowiązywać do końca 2020 roku. Zadecydowano jednak, że program zostanie przedłużony do końca 2025 roku – i przy okazji podniesiono kwoty, jakie można uzyskać przy zakupie auta elektrycznego. Tanie elektryki staną się jeszcze tańsze.
Dopłaty do samochodów elektrycznych w Niemczech jeszcze korzystniejsze
To już trzecia informacja w tym roku na temat zwiększonych przywilejów dla nabywców samochodów elektrycznych. Ogłoszono ją tuż po starcie produkcji Volkswagena ID.3 w Saksonii (Niemcy).
> Produkcja Volkswagena ID.3 wystartowała w Zwickau
Dopłaty do samochodów elektrycznych zwiększają się do następujących kwot:
- z 4 000 do 6 000 euro (równowartość 25,6 tysiąca złotych) dla samochodów kosztujących mniej niż 40 tysięcy euro (równowartość 171 tys. zł),
- z 4 000 do 5 000 euro (równowartość 21,3 tysiąca złotych) dla samochodów kosztujących od 40 do 60 tysięcy euro (równowartość 171-256 tys. zł),
- z 3 000 do 4 500 euro (równowartość 19,2 tysiąca złotych) dla nabywców hybryd plug-in.
Nie podano żadnych informacji o wzroście dopłat dla samochodów zasilanych ogniwami paliwowymi. Nie zdecydowano się również na dopłaty w wypadku samochodów kosztujących powyżej 60 tysięcy euro.
Dotychczas system dopłat do samochodów elektrycznych i hybryd plug-in stosowanych przez Niemcy zakładał, że producent i rząd zrzucają się na bonus po połowie (przy 4 tysiącach euro było to 2 tysiące euro netto od producenta i 2 tysiące euro brutto od rządu). Po zmianie kwot koszt dopłat nadal ma być równomiernie podzielony między rząd i producenta.
Program dopłat przedłużono do końca 2025 roku, a Angela Merkel zadeklarowała również, że chce wydać 3,5 miliarda euro na budowę nowych punktów ładowania. Do 2022 roku nasi zachodni sąsiedzi chcą mieć 50 tysięcy stacji w porównaniu do 21 tysięcy obecnie (źródło).
Zdjęcie otwierające i zdjęcie w treści: (c) Volkswagen, start produkcji Volkswagena ID.3