4 listopada Volkswagen przeprowadził transmisję na żywo z fabryki w Zwickau. Oficjalnie rozpoczęto wtedy produkcję VW ID.3, czyli pierwszego samochodu na bazie platformy MEB. Niektórzy niemieccy analitycy uważają, że ona – i zbudowane na niej samochody – mogą być największymi hitami eksportowymi producenta w nadchodzących latach.

Start produkcji Volkswagena ID.3

Transmisja na żywo dostępna była TUTAJ:

Gościem honorowym jest m.in. Angela Merkel, kanclerz Niemiec. Volkswagen chwali się, że fabryka w Zwickau przeszła całkowitą konwersję z produkcji samochodów spalinowych (dawno temu: Trabanta) do wytwarzania elektryków. W 2021 roku z jej taśm ma zjeżdżać 330 tysięcy samochodów na platformie MEB.

Analitycy z branży motoryzacyjnej uważają, że platforma MEB może być awangardą nadchodzących zmian oraz motorem napędowym dla całej niemieckiej gospodarki. Szczególnie, że zainteresował się nią już także Ford, który na jej bazie będzie produkował auta elektryczne oferowane w Europie:

> Ford kupi 600 000 platform MEB, planuje też drugi model na platformie Volkswagena. Elektryczny Focus? Fiesta?

Herbert Diess, przewodniczący Grupy Volkswagena, opowiada głównie o inwestycji w Niemczech. Zapowiada też, że firma planuje inwestować w prace nad ogniwami litowymi – a o wodorze mówi jako o paliwie raczej dla transportu ciężkiego, które stanie się ważne w następnej dekadzie.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]