Według nieoficjalnych informacji, cena Volkswagena ID.3 w limitowanej edycji 1st ma być w Polsce niższa niż 170 tysięcy złotych, choć w Niemczech auto ma kosztować „poniżej 40 tysięcy euro”. Wariant z bogatszym wyposażeniem, VW ID.3 1st Plus ma zaczynać się „poniżej 46 tysięcy euro”.

Ceny VW ID.3 nieco niższe niż spodziewane, zamówienia od grudnia 2019

Progi cenowe, do których dotarł portal Going Electric i które poznali nasi Czytelnicy na targach IAA 2019 w Frankfurcie, są następujące:

  • VW ID.3 1st – poniżej 170 tysięcy złotych (Czytelnicy) / poniżej 40 tysięcy euro w Niemczech (Going Electric),
  • VW ID.3 1st Plus – poniżej 46 tysięcy euro w Niemczech (Going Electric),
  • VW ID.3 1st Max – poniżej 50 tysięcy euro w Niemczech (Going Electric).

Tym cennikiem mają się posługiwać sprzedawcy Volkswagena w Niemczech. Źródło: (c) Czytelnik Krzysztof / Going Electric

Dodajmy, że „poniżej 170 tysięcy złotych” można oznaczać zarówno 169 999,99 zł, jak i 159 tysięcy złotych. Prawdopodobnie wszystko będzie zależeć od zainteresowania i otoczenia biznesowego, czyli dostępności innych samochodów na rynku.

Jeśli chodzi o ceny VW ID.3 w innych wersjach, mamy tylko te informacje, które pochodzą od Volkswagena:

  • VW ID.3 45 kWh – „poniżej 30 tysięcy euro”,
  • VW ID.3 58 kWh (wersja bazowa dla limitowanej edycji 1st) – brak danych,
  • VW ID.3 77 kWh – brak danych.

Pakiety wyposażeniowe dla oferowanej obecnie edycji 1st mają być następujące (uwaga, w różnych krajach mogą być różne!):

VW ID.3 1st

Bateria o pojemności 58 kWh, 18-calowe felgi, obsługę głosową, aplikacja mobilna, rozpoznawanie znaków drogowych, aktywny tempomat (ACC), monitorowanie martwego punktu, nawigacja z radiem DAB+, wielofunkcyjne, obszyte skórą koło kierownicy, maty na podłogę, podświetlenie klamek, kabel do ładowania z wtyczkami Typu 2, elementy ozdobne z symbolem „1st”.

> Volkswagen ID.3, czyli rewolucja, na którą… jeszcze poczekamy

VW ID.3 1st Plus

Wszystko powyżej plus 19-calowe felgi, stylistyczny pakiet zewnętrzny, oświetlenie matrycowe LED IQ.Light z przodu, LED-owe lampy tylne, dodatkowe oświetlenie wnętrza, pakiet powitalny (bezkluczykowe otwieranie i start samochodu), przyciemniane tylne boczne i tylne szyby, ozdobne siedzenia z pakietem komfortowym, asystent parkowania, złącza USB C.

Według innych przecieków „pakiet komfortowy”, czyli podgrzewanie siedzeń i kierownicy ma się pojawić już w wariancie 1st.

VW ID.3 1st Max

Wszystko powyżej plus 20-calowe felgi, szklany dach panoramiczny, system multimedialny z możliwością prezentowania informacji na szybie (HUD/augmented reality), wyprofilowane siedzenia z pakietem komfortowym, system audio [premium], pakiet telefoniczny z LTE, pakiet wsparcia kierowcy Pilot Drive S, próg załadunkowy równy z podłogą, pompę ciepła.

Zakupy w ciemno

Dość ciekawa jest polityka polskiego oddziału Volkswagena, gdy chodzi o możliwość zakupu aut: wybór wariantu wyposażeniowego, koloru i zamówienie samochodu możliwe będzie w grudniu 2019 roku, podczas gdy pierwsze auta trafią do testów dziennikarskich dopiero w 2020 roku. Zakupów trzeba więc będzie dokonywać w ciemno.

> Volkswagen ID.3: wymiary, dane techniczne, cena i wszystko to, co wiemy po premierze

Polski oddział Volkswagena zamówi określoną liczbę samochodów wcześniej (!), a osoby, które zapisały się na auto, będą mogły wybierać spośród nich. Niewykluczone, że w Polsce pojawią się tylko trzy warianty kolorystyczne z czterech oficjalnie dostępnych.

VW ID.3 – wrażenia Czytelnika

Nasz Czytelnik, Pan Piotr, który zobaczył samochód na targach, bardzo chwali jego projekt zewnętrzny i turkusowy lakier. Dużo słabiej ma być we wnętrzu, gdzie jest sporo twardych plastików. Wizualnie jest lepiej niż w e-Golfie, ale jakościowo wnętrze prezentuje się trochę słabiej. Niektóre przyciski są dotykowe. Na podszybiu wyróżnia się diodowy pasek ID. Light, który informuje o stanie naładowania baterii, sygnalizuje skręty w trakcie nawigacji i miga podczas rozmowy z samochodem.

Dość szeroko opisywał też auto Zachar Zawadzki z portalu Autocentrum – warto obejrzeć:

Sama projekcja (HUD) na przedniej szybie samochodu na targach działała w trybie demonstracyjnym. Łatwo było jednak dostrzec, że zajmowała stosunkowo niewielki fragment przestrzeni – znacznie mniejszy niż na pierwotnych wizualizacjach:

Dostawy VW ID.3 1st ruszą w czerwcu 2020 roku, wersje z normalnej sprzedaży będą dostępne później. A zatem samochód zacznie trafiać do odbiorców mniej więcej w tym samym momencie, gdy ruszy sprzedaż Volkswagena ID.4 / Crozz w Stanach Zjednoczonych:

> VW ID.4 / Crozz: premiera wiosną, w amerykańskich salonach od 1 czerwca 2020 roku

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]