W poniedziałek, 9 września 2019 roku miała miejsce premiera Volkswagena ID.3. Produkcja samochodu oficjalnie ruszy w listopadzie 2019 roku, a dostawy – w 2020 roku. Dziś poznaliśmy – a właściwie uzyskaliśmy potwierdzenie – jakie są oficjalne dane techniczne VW ID.3, ceny i inne parametry auta.

Tuż poniżej znajduje się streszczenie informacji prasowych, a jeszcze niżej: zapis relacji na żywo z premiery samochodu.

VW ID.3: specyfikacja i wszystko, co wiemy

  • pojemność akumulatorów: 45 / 58 / 77 kWh,
  • cena: poniżej 30 tysięcy euro, czyli poniżej 130tys. zł / poniżej 40 tysięcy euro, czyli poniżej 170 tys. zł / nieznana,
  • WLTP: do 330 / 420 / 550 km,
  • zasięg realny: 280 / 360 / 470 km [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl],
  • moc ładowania: 100 / 100 / 125 kW,
  • napęd: oś tylna / oś tylna / oś tylna,
  • moc silnika: ? / 150 kW (204 KM) w edycji 1st / ?,
  • moment obrotowy: ? / 310 Nm / ?,
  • rodzaje wyposażenia: VW ID.3 1st: 1st, 1st Plus, 1st Max.

Innymi słowy: specyfikacja w niczym nas nie zaskoczyła w porównaniu do prezentacji z maja 2019 roku.

Wymiary VW ID.3:

  • długość: 4,261 metra,
  • rozstaw osi: 2,765 metra (tylko o 2 cm mniej niż w VW Passacie),
  • wysokość: 1,552 metra.

Interesującym elementem auta jest możliwość sterowania nim za pomocą komend głosowych oraz wykorzystująca rozszerzoną rzeczywistość prezentacja informacji. Na poniższym przykładzie są to dane dotyszące szybkości jazdy, obowiązujących ograniczeń oraz nawigacja informująca o kierunku podróży:

Wygląd auta

Przód samochodu został zamknięty, wloty powietrza widoczne są tylko na dole auta. Natomiast na błotniku pojawiło się coś nowego: przypominający plaster miodu sześciokątny wzór, który widoczny jest również na ostatnim słupku auta. Nie ujawniono, do czego służy tajemnicza klapka nad miejscem na rejestrację – niewykluczone, że jest to automatyczna żaluzja, która wpuszcza dodatkowe powietrze pod maskę.

Samochód ma być zawsze oferowany z czarnym dachem. Czerń rozpoczyna się na masce i wielką powierzchnią szyby z przodu, a kończy na klapie bagażnika, zamykając w ten sposób sylwetkę auta.

Wnętrze auta ma odzwierciedlać łatwość i gładkość jazdy samochodem elektrycznym. Wszystko ma być pod ręką, wszystko ma być tam, gdzie kierowca się spodziewa.

Volkswagen ID.3 – ceny

Cena VW ID.3 ma się zaczynać poniżej 30 tysięcy euro, zgodnie z pierwotną obietnicą. Dotyczy to jednak edycji VW ID.3 45 kWh, która pojawi się w sprzedaży w 2020 roku. Masowe dostawy mają się rozpocząć w połowie 2020 roku, przy czym edycja VW ID.3 1st zacznie trafiać do klientów już wiosną 2020 roku.

> Mercedes EQC 400: zasięg realny powyżej 400 kilometrów, Jaguar I-Pace i Audi e-tron zostają w tyle [wideo]

Prezentację samochodu przeprowadził również kanał Marek Drives, który uzyskał dostęp do niezamaskowanego prototypu na kilka tygodni przed oficjalną premierą.

Dostęp do auta otrzymał też kanał Autogefuehl:

Volkswagen ID.3 – zapis relacji na żywo

Poniżej znajduje się zapis relacji na żywo z premiery auta z wyszczególnionymi niektórymi elementami prezentacji. Najważniejsze elementy zostały przeniesione do treści powyżej.

Transmisja rozpoczęła się o godzinie 19.45. Światowa premiera auta prowadzona była między innymi przez Herberta Diessa:

W przypadku jakichkolwiek problemów można ją również oglądać TUTAJ. W trakcie premiery zostanie oficjalnie pokazane nowe logo Volkswagena, które od dawna jest już znane 🙂

Zasłonięte logo na budynku Volkswagena (c) Juergen Stackmann / Volkswagen

Nowe logo Volkswagena na przodzie VW ID.3 (c) Auto Motor und Sport / Volkswagen

Oficjalnie wystartowano około 20.11. Na ekranie pojawił się wstęp, zaprezentowano też nowe logo Volkswagena.

Volkswagen przedstawia się nowymi, żywymi kolorami. Volkswagen chce być prawdziwą marką „samochodów dla ludzi”.

Firma zdradziła, że zmiękczyła markę również w inny sposób. Marka po raz pierwszy w historii nazwa odczytywana jest kobiecym głosem. W ciągu najbliższych 12 miesięcy logo ma zostać zmienione w 70 tysiącach lokalizacji.

Nowe logo zawitało już na siedzibę koncernu.

Na scenie pojawiła się dziewczynka, Ina, która zapowiedziała, jak powinny wyglądać nowoczesne samochody. Zaczyna się malowanie twarzy Volkswagena ID. na żywo:

Na przodzie nie ma atrapy chłodnicy, pojawił się natomiast wzór w postaci plastra miodu, który ma być obecny w innych elektrycznych modelach marki. Całe auto zostało zaprojektowane, by sprawiać wrażenie kompaktowego – przez całą długość nadwozia ciągnie się jedna linia, która wyznacza kształt samochodu.

Volkswagen ID.3 będzie stale online, będzie można uruchamiać jego funkcje z wykorzystaniem komend głosowych – lub z użyciem aplikacji online. Z poziomu aplikacji mobilnej będzie można również uruchamiać klimatyzację/ogrzewanie samochodu zimą.

/koniec materiału/

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]