Na grupie/forum Nissan LEAF Polska pojawiło się ciekawe pytanie o zużycie energii Nissana Leafa podczas typowej jazdy. Przy normalnej jeździe odpowiedzi oscylowały pomiędzy 12-14 kilowatogodzinami (kWh) na 100 kilometrów latem oraz 16-23 kWh energii zimą.

Zużycie energii w Leafie 1. generacji

Rekordowy przedstawiony na grupie wynik to 10,8 kWh na 100 kilometrów na dystansie niecałych 70 kilometrów. Inny kierowca, który „dał z siebie wszystko”, zszedł do poziomu 11,6 kWh/100 kilometrów (8,6 kilometra na 1 kWh – w takich jednostkach wynik podaje Nissan Leaf).

Ale jeśli odłożymy na bok bicie rekordów, za dolną granicę przy normalnej, spokojnej jeździe należy uznać podane przez rekordzistę 12,2 kWh na 100 kilometrów latem oraz 14,3 kWh na 100 kilometrów zimą. Inni osiągali około 13-14 kWh/100 kilometrów latem oraz około 16 kWh energii zimą.

> Samochód elektryczny a ZIMA. Jak się jeździ Leafem na Islandii? [FORUM]

Dużo energii, mało pieniędzy

Najgorzej wypadały Leafy, których kierowcy mieli ciężką nogę. Nieoszczędzane, eksploatowane po pofałdowanym terenie zimą dochodziły do zużycia 22-23 kWh energii na 100 kilometrów. Niechlubny rekord to 25 kWh na 100 kilometrów osiągnięty w aucie Vozilla. To już bardzo dużo, jeśli wziąć pod uwagę, że bateria pierwszych generacji Nissana Leafa ma 24 kWh pojemności – przy takiej jeździe energii w niej wystarczy na około 100 kilometrów jazdy.

> Renault Zoe zimą: ile energii pochłania ogrzewanie samochodu elektrycznego

A jednocześnie… całkiem mało, gdy uwzględnić ceny energii. Nawet w maksymalnej stawce taryfy G11 wynoszącej 60 groszy za 1 kWh zużycie wynoszące 25 kWh energii oznacza koszt przejechania 100 kilometrów równy 15 złotym. To równowartość mniej więcej 3,2 litra paliwa.

Warto poczytać:  Czy możecie podać jakie mieliście najniższe zużycie kWh na jedno ładowanie i jakie najwyższe?

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: