Zaledwie trzy tygodnie temu grupa Motor Fuel Group (MFG), która zawiaduje stacjami Shell, BP i Texaco w Wielkiej Brytanii, ogłosiła strategiczną współpracę z producentem ładowarek, firmą ChargePoint. Teraz okazało się, że sam Shell kooperuje z Allego: na stacji paliw w Warlingham (UK) właśnie pojawiła się ładowarka CHAdeMO, Type 2 i Type 2 CCS.
Ładowarki na stacjach benzynowych – dobry pomysł na biznes?
Spis treści
Ładowarka Allego w Warlingham obsługuje wszystkie popularne na terenie Europy gniazda ładowania: CHAdeMO (prąd stały), Combo2 (prąd stały) i Type 2 (prąd stały/prąd przemienny).
So @shell branded #EV charging. The tipping point approaches. pic.twitter.com/ypl7kCu4oO
— Dave Davies (@dodavies) September 24, 2017
|REKLAMA|
|/REKLAMA|
Ładowanie kosztuje 0,25 funta za każdą kilowatogodzinę (kWh), co oznacza równowartość 1,23 złotego za 1 kWh – a więc 2-2,5 raza drożej niż płacimy za elektryczność w Polsce.
Shell i Allego deklarują, że od 2018 roku koszt ładowania wzrośnie do równowartości 2,4 złotego (0,49 funta) za 1 kWh – czyli mniej więcej do 4-5-krotności tego, co płacimy w Polsce.
> WARSZAWA – GDAŃSK. Lotos postawi 12 ładowarek, w tym 6 na A1 i A2
Shell w Polsce – konkurencja dla ładowarek na stacjach Orlen i Lotos?
Ładowarki zostały wystylizowane w taki sposób, że przypominają klasyczne dystrybutory paliwa. Nie wiadomo, czy obecny projekt jest pilotażowym oraz czy Shell planuje wdrożenie większej liczby stacji ładowania w Europie.
Wiadomo natomiast, że gdyby się na to zdecydował, byłaby to potężna konkurencja dla innych operatorów – w tej chwili firma zarządza 25 tysiącami stacji paliw w Europie, nie licząc stacji franczyzowych!
Samochody elektryczne w Polsce – POLUB NAS:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|