Lotos, państwowy koncern paliwowy, podał informację, że na trasie Warszawa – Gdańsk przebiegającej autostradami A2 i A1 postawi 12 punktów ładowania samochodów elektrycznych. Ładowarki będą ustawione po obu stronach autostrady, żeby umożliwić bezstresowe przejechanie 450-kilometrowego odcinka w obu kierunkach.

Ładowarki na stacjach Lotos (A1, A2)

Stacje ładowania mają być ulokowane w następujących miejscach:

  • Trójmiasto – 4 punkty,
  • Miejsca Obsługi Podróżnych, czyli MOP-y przy autostradach – 6 punktów, po 3 na każdą stronę:
    • MOP Brwinów,
    • MOP Krzyżanów,
    • MOP Malankowo.
  • Warszawa – 2 punkty.

Stacje ładowania wyposażone będą w złącza CHAdeMO, CCS i Type 2 z dodatkowymi przejściówkami dla Tesli. Maksymalna moc podawana przez CHAdeMO i CCS (DC) wyniesie 50 kilowatów (kW), ładowarki Type 2 dostarczą do 43 kilowatów mocy.

> Prezydent Białorusi zafascynowany Tesla Model S P100D. Chce, by BIAŁORUSKA TESLA była taka sama

Mechanizm poboru opłat ma zostać ogłoszony w późniejszym terminie, jak podaje Lotos, „pod uwagę brane są różne warianty” – niewykluczone, że jednym z wariantów jest darmowe ładowanie do każdej kanapki z kawą [spekulacje redakcji].

Nieco później ma się też pojawić aplikacja, która umożliwi zaplanowanie trasy i zarezerwowanie konkretnych terminów ładowania na stacji. Operator rozważa też wprowadzenie do mapy ładowarek zarządzanych przez inne firmy.

Termin uruchomienia: 2018/2019

Koszt uruchomienia ładowarek wzdłuż autostrady oszacowano na 1 milion euro. Część tej kwoty pochodzi ze środków unijnych. Procedury formalne mają potrwać do końca 2017 roku, w roku 2018 mają zostać uruchomione przyłącza energetyczne, które warunkują budowę ładowarek.

> KATOWICE. Nowe ładowarki elektryków w Galerii Katowickiej (poziom -3)

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 25 głosów Średnia: 4.6]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: