Zaledwie trzy tygodnie temu grupa Motor Fuel Group (MFG), która zawiaduje stacjami Shell, BP i Texaco w Wielkiej Brytanii, ogłosiła strategiczną współpracę z producentem ładowarek, firmą ChargePoint. Teraz okazało się, że sam Shell kooperuje z Allego: na stacji paliw w Warlingham (UK) właśnie pojawiła się ładowarka CHAdeMO, Type 2 i Type 2 CCS.

Ładowarki na stacjach benzynowych – dobry pomysł na biznes?

Ładowarka Allego w Warlingham obsługuje wszystkie popularne na terenie Europy gniazda ładowania: CHAdeMO (prąd stały), Combo2 (prąd stały) i Type 2 (prąd stały/prąd przemienny).

> Jakie gniazdka mają samochody elektryczne? Jakie są typy wtyczek w autach elektrycznych? [OBJAŚNIAMY]

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ładowanie kosztuje 0,25 funta za każdą kilowatogodzinę (kWh), co oznacza równowartość 1,23 złotego za 1 kWh – a więc 2-2,5 raza drożej niż płacimy za elektryczność w Polsce.

Shell i Allego deklarują, że od 2018 roku koszt ładowania wzrośnie do równowartości 2,4 złotego (0,49 funta) za 1 kWh – czyli mniej więcej do 4-5-krotności tego, co płacimy w Polsce.

> WARSZAWA – GDAŃSK. Lotos postawi 12 ładowarek, w tym 6 na A1 i A2

Shell w Polsce – konkurencja dla ładowarek na stacjach Orlen i Lotos?

Ładowarki zostały wystylizowane w taki sposób, że przypominają klasyczne dystrybutory paliwa. Nie wiadomo, czy obecny projekt jest pilotażowym oraz czy Shell planuje wdrożenie większej liczby stacji ładowania w Europie.

Wiadomo natomiast, że gdyby się na to zdecydował, byłaby to potężna konkurencja dla innych operatorów – w tej chwili firma zarządza 25 tysiącami stacji paliw w Europie, nie licząc stacji franczyzowych!

Samochody elektryczne w Polsce – POLUB NAS:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]