Najchętniej kupowanym samochodem czysto elektrycznym w Szwecji w kwietniu 2018 roku był Renault Zoe. Jednak pierwszy elektryk był daleko za nowoczesnymi hybrydami plug-in (PHEV) – zajął dopiero 10. miejsce.
Najchętniej wybierane samochody elektryczne i zelektryfikowane w Szwecji
Liczby nie rzucają na kolana, choć warto dodać, że Szwedzi w samym tylko kwietniu 2018 kupili więcej samochodów elektrycznych niż Polacy od początku 2018 roku. Ranking aut jest następujący:
- Renault Zoe – 51 egzemplarzy,
- Nissan Leaf – 47 egzemplarzy,
- BMW i3 + i3 REx – 41 egzemplarzy,
- VW e-Golf – 40 egzemplarzy,
- Tesla Model S – 29 egzemplarzy.
Tymczasem po uwzględnieniu nowoczesnych hybryd (plug-in, czyli ładowanych z gniazdka) zestawienie zaczyna się prezentować zgoła inaczej. Jedyny samochód elektryczny zaznaczyliśmy pogrubieniem:
- VW Passat GTE – 321 egzemplarzy,
- Mitsubishi Outlander PHEV – 239 egzemplarzy,
- Kia Optima PHEV – 214 egzemplarzy,
- Kia Niro PHEV – 204 egzemplarze,
- Volvo V60 PHEV – 171 egzemplarzy,
- Volvo XC60 PHEV – 119 egzemplarzy,
- Volvo S/V90 PHEV – 92 egzemplarze,
- BMW 530e – 75 egzemplarzy,
- BMW 330e – 54 egzemplarze,
- Renault Zoe – 51 egzemplarzy.
Szwedzi wyraźnie stawiają na auta duże (Passat GTE), sprawdzone w zimowych warunkach (Outlander PHEV) oraz rodzime (Volvo). Świetnie radzi sobie też Kia, która prawdopodobnie oferuje dobry stosunek możliwości do ceny.
Pierwsze auto elektryczne w rankingu, Renault Zoe, to samochód z zupełnie innej bajki: nie dość, że elektryczny, to jeszcze mały. Zaryzykujemy twierdzenie, że kupowany jest przede wszystkim do firm i flot, a nie do domu.
Na ilustracji: schemat budowy VW Passata GTE
|REKLAMA|
|/REKLAMA|