Najchętniej kupowany (=najczęściej rejestrowany) samochód elektryczny w Europie w kwietniu 2019 roku to… nie, wcale nie Tesla Model 3. Na pozycję lidera wróciło Renault Zoe, Tesla Model 3 dojechała na drugim miejscu, a trzecią lokatę zajęło BMW i3. W rankingu od początku roku prowadzi Tesla Model 3.
Sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie w kwietniu 2019
Spis treści
Zgodnie z danymi zebranymi przez portal EV-Sales, pierwsza piątka samochodów elektrycznych i zelektryfikowanych (hybryd plug-in) wyglądała w Europie następująco (samochody elektryczne wyróżniliśmy pogrubieniem):
- Renault Zoe – 4 079 egzemplarzy,
- Tesla Model 3 – 3 738 egzemplarzy,
- BMW i3 – 2 841 egzemplarzy,
- Mitsubishi Outlander PHEV – 2 351 egzemplarzy,
- Nissan Leaf – 2 161 egzemplarzy.
Zaskakująco mocno wyskoczył do góry Renault Zoe (+64 procent rok do roku) – szczególnie w kontekście faktu, że lada chwila ma wejść do sprzedaży nowy model z baterią około 50 kWh, a w tym samym segmencie zadebiutuje też Opel Corsa-e i Peugeot e-208. O sprzedaży Tesli Model 3 mówi się, że „znormalniała” po zamknięciu kwartału, natomiast BMW i3 miało zostać wywindowane przez Innogy Go (315 zarejestrowanych egzemplarzy w Polsce!), ale też przekonało do siebie klientów większą baterią i lepszym zasięgiem.
> BMW i3 120 Ah – recenzja BMWBlog plus test zasięgu BMW i3s 120 Ah Bjorna Nylanda
Wzrost sprzedaży Outlandera PHEV wyniósł aż 89 procent rok do roku, auto podbijało przede wszystkim Niemcy i Wielką Brytanię. Na tym ostatnim rynku nie przeszkadzały mu nawet zawieszone dopłaty do hybryd plug-in, które ostatecznie wycofano.
> Wielka Brytania wycofuje się z dotowania hybryd plug-in. Dopłaty tylko do elektryków
W pierwszej piątce zmieścił się także Nissan Leaf, ale rok do roku zanotował spadek aż o 38 procent. Potencjalni nabywcy prawdopodobnie czekają na wersję z bateriami 62 kWh lub uciekają do niewiele droższej Tesli Model 3.
Wyniki sprzedaży styczeń-kwiecień 2019
W rankingu sprzedaży od stycznia do końca kwietnia 2019 roku liczby są następujące (samochody elektryczne zaznaczone pogrubieniem, źródło):
- Tesla Model 3 – 23 322 egzemplarze,
- Renault Zoe – 15 292 egzemplarze,
- Nissan Leaf – 12 413 egzemplarzy,
- Mitsubishi Outlander PHEV – 12 103 egzemplarze,
- BMW i3 – 11 117 egzemplarzy,
- VW e-Golf – 8 366 egzemplarzy,
- Hyundai Kona Electric – 7 992 egzemplarze,
- Volvo XC60 T8 Twin Engine – 5 629 egzemplarzy,
- Mini Countryman PHEV – 5 156 egzemplarzy,
- BMW 530e – 4 847 egzemplarzy,
- Kia e-Niro – 4 544 egzemplarze,
- Jaguar I-Pace – 4 284 egzemplarze,
- BMW 225xe Active Tourer – 3 970 egzemplarzy,
- Kia Niro Plug-in – 3 937 egzemplarzy,
- Audi e-tron – 3 576 egzemplarzy.
Tutaj Tesla jest na razie niepokonana i chyba nikt nie zdoła jej już zdetronizować. Zaskakująco dobrze radzi sobie Jaguar I-Pace, który jest tuż za Kią e-Niro. Całkiem nieźle prezentuje się też Volkswagen e-Golf, który przecież właśnie zostaje zastąpiony przez tańszego i lepszego Volkswagena ID.3:
> Volkswagen ID.3: cena, zasięg, dane techniczne i wszystko, co wiemy
Zdjęcie otwierające: Renault Zoe R110 (c) Renault