W katalogu części zauważono nowe akumulatory o pojemności 85 kWh dla Modelu S i X. Nie jest jasne, czy będą one wykorzystywane wyłącznie w roli pakietów zastępczych, czy może pojawią się w nowych samochodach jako edycja Tesla Model S/X Standard Range.

Stary-nowy pakiet akumulatorów 85 kWh

Bateria o przybliżonej pojemności 85 kWh była jedną z pierwszych opcji, jaką wprowadzono na rynek podczas premiery Tesli Model S. Stosowano ją w latach od 2012 do 2016, a następnie wskrzeszono ją na cztery miesiące od marca do lipca 2019 roku wraz z modelami Tesla Model S/X Standard Range.

> Jakie pojemności baterii miały samochody Tesla Model S w poszczególnych latach? [SPIS]

Teraz pakiet 85 kWh został dostrzeżony w katalogu części i trafił do jednego z właścicieli starszej Tesli Model S P85+, który opisał swoje perypetie na forum Tesla Motors Club. Akumulatory dają niższe napięcie (350 V zamiast 400), a kierowca ma wrażenie, że samochód stał się wolniejszy. Zastrzegł też, że może być to złudzenie (źródło).

Zaletą nowej baterii jest to, że sygnalizuje ona 463,5 kilometra zasięgu. Tymczasem nowa Tesla Model S 85 z oryginalnymi akumulatorami, kiedy była jeszcze produkowana, pozwalała na przejechanie 426 kilometrów. Wariant „P85” oferował około 400 kilometrów, a P85+ nieco mniej. Mamy więc do czynienia z zasięgiem wyższym o co najmniej 8,8 procent.

Nie jest wykluczone, że akumulatory 85 kWh stały się częścią zamienną, bo Tesla Model S/X Standard Range ponownie zawita na rynku. Mogłaby wypełnić lukę między Teslą Model 3 Long Range AWD (~260 tysięcy złotych) a Teslą Model S Long Range AWD (~385 tysięcy złotych) i stać się przystępnym cenowo samochodem elektrycznym segmentu E.

> Aktualne ceny samochodów elektrycznych, w tym najtańsze auta elektryczne [grudzień 2019]

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]