Szwajcarski bank inwestycyjny UBS wystawił słabą notę elektrycznemu Audi e-tron. Firma oceniła wprost, że na przykładzie niemieckiego elektryka widać, że Tesla nadal jest liderem w produkcji samochodów elektrycznych – a jej dogonienie nie jest tak proste, jak się wydaje wielu osobom.
UBS: Audi w tyle, Tesla prowadzi
Według noty rozesłanej do klientów, w ramach której UBS ocenia różne wydarzenia na świecie pod kątem opłacalności inwestycji (źródło), Audi e-tron udowadnia, że dogonienie Tesli wcale nie będzie łatwe. Analityk banku docenia wysiłki niemieckiego producenta wkładane w stworzenie samochodu elektrycznego, ale wytyka różnice w wydajnościach napędu elektrycznego – a to właśnie one świadczą o innowacyjności produktu.
Co ciekawe: choć uważa się, że wystarczy włożyć silnik elektryczny i baterie, żeby mieć samochód elektryczny, UBS jasno stwierdza, że napęd elektryczny wcale nie jest produktem w zasięgu ręki każdego producenta. Dzięki temu Tesla może dłużej pozostać rynkowym liderem.
> Silniki elektryczne w samochodach: tym wydajniejsze, im… ostrzejsze narzędzia!
Bateria Audi e-tron ma 95 kWh pojemności – jest więc bliska maksymalnym pojemnościom dostępnym na rynku – a mimo to elektryczne Audi osiąga zasięg w granicach słabszych modeli Tesli. Według obliczeń portalu teslanews.pl, e-tron musiałoby dysponować baterią o pojemności około 130 kWh, żeby móc konkurować z Teslą X 100D! (źródło)
Słabe parametry Audi e-tron i niższe marże mogą sprawić, że zarówno Audi, jak też inni producenci samochodów premium, mogą mieć problem z zarobieniem na samochodach elektrycznych. To sprawia, że na rynku coraz silniejsza będzie Tesla oraz lokalni gracze lub producenci z Chin.
> Cena elektrycznego Volkswagena ID. od 110-120 tysięcy złotych? To będzie HIT!
Jako podsumowanie warto dodać, że bank UBS z uznaniem ocenia technologiczne osiągnięcia Tesli, ale raczej sceptycznie podchodzi do rynkowej wydajności firmy.Według analityka firma nie wyprodukuje wystarczającej liczby Modeli 3, żeby osiągnąć wyniki zakładane na początku roku 2019.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|