Tesla Model 3 Standard Range Plus / SR+ to najtańsza dostępna dziś Tesla. Posiada napęd na tył, kosztuje równowartość około 220 tysięcy złotych, ale miała dwie słabości: zasięg i moc ładowania. Wygląda na to, że obie odchodzą w niepamięć, co czyni z tego wariantu jeden z najciekawszych samochodów elektrycznych na rynku.

Najlepszy samochód elektryczny w cenie tuż powyżej 200 tysięcy złotych?

Podczas omawiania wyników za trzeci kwartał 2019, Elon Musk obiecał, że Tesle Model 3 otrzymają aktualizację oprogramowania, która zwiększy ich moc, zasięg i szybkość ładowania. Szef Tesli już wcześniej składał podobne obietnice i z reguły je realizował.

> Tesla zwiększy moc, zasięg i szybkość ładowania za pomocą… aktualizacji oprogramowania

Teraz w konfiguratorze Tesli Model 3 producent zaczął podawać większy zasięg dla Modelu 3 SR+. Zamiast dotychczasowych 386 auto ma przejeżdżać 402 kilometry na jednym ładowaniu. Tym samym nawet najsłabszy i najtańszy oferowany dziś samochód Tesli z baterią o pojemności około 50 kWh przebija 400 kilometrów na baterii – u innych producentów taki wynik to nieosiągalna granica.

> Tesla Model 3 teraz z zasięgiem 400+, 500 i 500+ kilometrów w zależności od wersji

Według danych EPA – które to liczby redakcja www.elektrowoz.pl podaje jako realne zasięgi w trybie mieszanym – dziś tylko dwa auta przebijają 400 kilometrów na jednym ładowaniu: Chevrolet Bolt (2020, segment B), który osiąga 417 kilometrów i Hyundai Kona Electric (2019, segment B-SUV), który przejeżdża 415 kilometrów.

Niewykluczone, że 403 km osiąga też chiński BYD Tang EV600, ale tutaj dysponujemy wyłącznie szacunkowymi danymi.

Większy zasięg uzupełniony o większą moc ładowania dzięki firmware 2019.36.1

To nie koniec prezentów: dotychczas Tesla Model 3 Standard Range Plus ładowała się ze stosunkowo niewielką mocą wynoszącą 100 kW. Ale na Twitterze właśnie pojawiają się pierwsze zrzuty ekranu z Tesla software 2019.36.1, które mówią o mocy do 170 kW, czyli, w szczycie, +170-200 km zasięgu w 10 minut. Oczywiście prawdopodobnie dotyczy to tylko Superchargerów v3 oraz ultraszybkich stacji ładowania innych producentów:

Dla porównania: Volkswagen ID.3 1st Max, najbogatsza wersja VW ID.3 dostępnego w przedsprzedaży, ma być dostępna w cenie „poniżej 220 tysięcy złotych”, dysponuje baterią o pojemności 58 kWh, ale prawdopodobnie nieco niższym realnym zasięgiem (~350-360 km), mniejszą ilością miejsca w środku, słabszym przyspieszeniem:

> Volkswagen ID.3: cena „poniżej 170 000 zł” dla ID.3 1st, „poniżej 200 000 zł” dla 1st Plus, „poniżej …

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: w Europie Tesla Model 3 Standard Range Plus od dawna oferowała ponad „400 km”, ale była to kwestia wyłącznie innej procedury pomiarowej (WLTP).

Zdjęcie otwierające: transport Tesli Model 3 (c) Greg Wester / Twitter, zdjęcie z aktualizacji oprogramowania (c) Tesletter / Twitter

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]