Interesujące badanie wykonane przez brytyjski oddział Hyundaia. Otóż niemal co szósty kierowca uważa, że samochodem elektrycznym nie można jeździć podczas burzy, a aż 46 procent ankietowanych nadal ma obawy związane z zasięgiem na jednym ładowaniu.

Samochody elektryczny podczas burzy, komórka wysysająca energię z baterii…

Zgodnie z danymi, które udostępniono portalowi InsideEVs (źródło):

  • 46 procent kierowców nadal obawia się zasięgów elektryków na jednym ładowaniu,
  • 28 procent kierowców przyznaje, że ma braki w wiedzy na temat aut elektrycznych,
  • 22 procent nie czułoby się bezpiecznie ładując samochód elektryczny w domu,
  • 18 procent uważa, że nie jest bezpiecznie jeździć elektrykiem podczas burzy,
  • 12 procent nie byłoby zbyt zadowolonych, gdyby musieli ładować telefon komórkowy w aucie elektrycznym.

Obawom o zasięg trudno się dziwić. Stosowana do niedawna procedura NEDC podawała przesadzone wartości dystansu, który można pokonać na jednym ładowaniu. Również wykorzystywana obecnie procedura WLTP podaje zasięgi raczej optymistyczne, w mieście i przy dobrej pogodzie. Słyszmy też czasem, że sprzedawcy lubią podawać dane wycinkowe, które są odrealnione (patrz np. ten komentarz).

Redakcja www.elektrowoz.pl podaje realne zasięgi w trybie mieszanym w oparciu o wyniki EPA oraz własne obliczenia. To było jedno z podstawowych założeń portalu: mówić zawsze prawdę, nawet jeśli boli.

> Fundusz Niskoemisyjnego Transportu – dopłaty tutaj czy w NFOŚiGW? [ODPOWIADAMY]

Nie dziwimy się również stresowi związanemu z ładowaniem samochodów w domu. Moce ładowania są dość wysokie, więc jeśli ktoś nie wziął profesjonalisty do przygotowania instalacji, może obawiać się pożaru. Na szczęście skorzystanie z usług elektryka-fachowca rozwiązuje problemy.

Strach przed burzą jest nieco zaskakujący. Czy chodzi o niebezpieczeństwo zamoczenia samochodu? O „przyciąganie piorunów”? Uspokójmy tutaj, że auta  elektryczne – tak jak każde inne – nie boją się deszczu i kałuż, a o przyciąganiu piorunów raczej nie ma mowy. Chyba że na dachu umieścimy wysoki maszt…

Ankietę, której wyniki zostały podane powyżej, przeprowadzono wśród 2 tysięcy kierowców.

Zdjęcie otwierające: ładowanie samochodu elektrycznego (BMW i3) w deszczu (c) Electric Petrolhead / YouTube

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]