Niemiecki Auto Bild zastanawia się nad opłacalnością zakupu i przyszłością Volkswagena Golfa w kontekście postępującej elektryfikacji samochodów. Opinie dziennikarzy są uspokajające: nowy elektryczny VW I.D. nie będzie w stanie zagrozić spalinowemu Golfowi – przynajmniej przez najbliższe lata.

Elektryczny VW I.D. kontra spalinowy VW Golf

W momencie premiery elektryczny Volkswagen I.D. hatchback będzie miał rozmiary podobne do VW Golfa. Podobne będzie też wyposażenie auta. Z czasem jednak samochód elektryczny zacznie wyprzedzać swojego dziadka: pomogą mu w tym automatyczne aktualizacje online oraz HUD z prawdziwego zdarzenia.

W spalinowym VW Golfie w przód auta wciśnięty jest silnik, systemy chłodzenia i klimatyzacji oraz akumulator. W wersji elektrycznej miejsca z przodu jest aż nadto, ponieważ baterie są w podłodze, a silnik znajduje się przy tylnych kołach. Można więc tę przestrzeń wykorzystać na dodatkowe urządzenia elektroniczne. Tutaj punkt dla elektrycznego VW I.D.

> Ile energii trzeba do wyprodukowania benzyny? Aż 3,5-7 kWh na każdy litr?!

Elektronika, autonomia, ale słaby zasięg

Oprócz tego VW I.D. będzie wyposażony w system czujników zwiększających bezpieczeństwo kierowcy i, docelowo, umożliwiających autonomiczną jazdę. Ten sam system czujników i sprzęt do szybkiego przetwarzania dużej ilości danych ciężko byłoby równomiernie zasilać silnikiem spalinowym Kolejny punkt dla VW I.D.

Te wszystkie zalety bledną jednak w kontekście oferowanego zasięgu. Spalinowy VW Golf z silnikiem Diesla przejedzie na jednym tankowaniu 500-1 000 kilometrów. Z kolei elektryczny VW e-Golf przejeżdża dziś realnie tylko 200 kilometrów na jednym ładowaniu:

Ranking zasięgów współczesnych samochodów elektrycznych na podstawie zbliżonej do warunków realnych procedury EPA. Samochody Volkswagena oznaczone są kolorem czarnym. (c) www.elektrowoz.pl

Jeśli Volkswagen nie będzie chciał przesadnie windować ceny VW I.D., spróbuje utrzymać koszt baterii na poziomie zbliżonym do VW e-Golfa. A to oznacza, że nawet optymalizacja platformy (spalinowa MQB VW Golfa vs elektryczna MEB VW I.D.) niewiele pomoże i VW I.D. hatchback przejedzie na jednym ładowaniu 200-300 kilometrów. To może być za mało dla miłośników marki.

> Polski Samochód Elektryczny? A może połączyć siły z EU-LIVE i zrobić elektryczno-spalinowego trójkołowca? [FOTO]

Podsumowanie

Podsumowanie? O ile VW I.D. ma szansę zdobywać przewagę dzięki elektronicznemu wyposażeniu, o tyle przez długi czas VW Golf będzie miał jeden niepodważalny atut: duży zasięg na jednym tankowaniu.

> ING: Samochody elektryczne będą w cenie spalinowych w 2023 roku

Warto przeczytać: Killt der I.D. den Golf?
Nota: redakcja www.elektrowoz.pl dokonała parafrazy tekstu i wzbogaciła go o własne refleksje, jednak bez zniekształcania myśli dziennikarzy Auto Bild.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Nowe samochody Audi? Im dalej w przyszłość, tym mniej aut spalinowych:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]