Citroen oficjalnie zaprezentował nową hybrydę ładowaną z gniazdka, model Citroen C5 Aircross e-Comfort /właściwie: Citroen C5 Aircross SUV Hybrid ë-Comfort/. Auto wykorzystuje ten sam zespół bateryjno-napędowy, co Peugeot 3008 Hybrid, a jego cena we Francji startuje od 39 950 euro. W Polsce odpowiadałoby to kwocie około 136 tysięcy złotych.

Hybrydowy Citroen C5 Aircross e-Comfort: cena, dane techniczne i wszystko, co wiemy

Wyliczona powyżej pochodzi z porównania cen spalinowego C5 Aircross w Polsce i we Francji oraz próbie oszacowania na tej podstawie, ile hybryda może kosztować w Polsce. Wartość nie została przeliczona po kursie euro, a same obliczenia mogą być błędne. Należy o tym pamiętać, bo kwota będąca rezultatem tych wyliczeń jest zaskakująco niska, jeśli wziąć pod uwagę, że Peugeot 3008 Hybrid4 GT – najbogatsza edycja – kosztuje we Francji od 53 800 euro. Brat obu modeli, Opel Grandland X, startuje w naszym kraju od 192 450 złotych.

> Opel Grandland X Hybrid4: cena od 192 450 złotych. Czy to nie za dużo?

Wygląda więc na to, że marka Citroen pozycjonowana jest najniżej i kusi bazową ceną Citroen C5 Aircross e-Comfort. Dodajmy, że jest to naprawdę dobra oferta, w segmencie C-SUV tańsza jest tylko Kia Niro Plug-in Hybrid, która startuje od 130 900 złotych:

> Aktualne ceny hybryd i hybryd plug-in w Polsce [wrzesień 2019] [akt.]

Hybrydowy Citroen C5 Aircross e-Comfort wyposażony jest w silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 132 kW (180 KM). Silnik elektryczny został zintegrowany z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów e-EAT8 i dysponuje mocą 80 kW (110 KM). Łączna moc całego samochodu to 165 kW (225 KM), łączny moment obrotowy – 320 Nm (źródło).

Akumulatory, zasięg, spalanie Citroena C5 Aircross Hybrid

Pojemność baterii C5 Aircross Hybrid wynosi 13,2 kWh (napięcie: 200 V), czyli tyle, ile Peugeot i Opel posiadają wyłącznie w wersji z dwoma silnikami elektrycznymi i napędem na obie osie. Deklarowany przez Citroena zasięg to 50 km WLTP, czyli około 43 kilometrów zasięgu realnego w trybie mieszanym [wstępna deklaracja producenta, wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].

Średnie spalanie według cyklu WLTP to 1,7 litra na 100 kilometrów. Oczywiście mówimy o pierwszych 100 kilometrach i o baterii naładowanej do pełna lub o licznych podróżach na krótkie dystanse.

Producent chwali się, że bagażnik samochodu ma pojemność od 460 do 600 litrów, w zależności od wersji. Deklaruje również obecność „Progressive Hydraulic Cussions”, co sugeruje obecność zawieszenia hydropneumatycznego. W rzeczywistości jednak są to zwykłe sprężyny i amortyzatory o nieco innej konstrukcji – z dodatkowymi poduszkami we wnętrzu amortyzatora.

Auto wyposażone jest w standardową ładowarkę (AC) o mocy 3,7 kW, ale może zostać wyposażone w wersję dwukrotnie szybszą, 7,4 kW. Czas ładowania w optymalnych warunkach to mniej niż 2 godziny. Z kolei przy ściennym gniazdku (8 A) bateria naładuje się w ciągu 7 godzin – czyli idealnie, jeśli wziąć pod uwagę czas snu lub pracy.

Dostawy C5 Aircross Hybrid we Francji rozpoczną się pod koniec pierwszej połowy 2020 roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: