Citroen oficjalnie zaprezentował nową hybrydę ładowaną z gniazdka, model Citroen C5 Aircross e-Comfort /właściwie: Citroen C5 Aircross SUV Hybrid ë-Comfort/. Auto wykorzystuje ten sam zespół bateryjno-napędowy, co Peugeot 3008 Hybrid, a jego cena we Francji startuje od 39 950 euro. W Polsce odpowiadałoby to kwocie około 136 tysięcy złotych.

Hybrydowy Citroen C5 Aircross e-Comfort: cena, dane techniczne i wszystko, co wiemy

Wyliczona powyżej pochodzi z porównania cen spalinowego C5 Aircross w Polsce i we Francji oraz próbie oszacowania na tej podstawie, ile hybryda może kosztować w Polsce. Wartość nie została przeliczona po kursie euro, a same obliczenia mogą być błędne. Należy o tym pamiętać, bo kwota będąca rezultatem tych wyliczeń jest zaskakująco niska, jeśli wziąć pod uwagę, że Peugeot 3008 Hybrid4 GT – najbogatsza edycja – kosztuje we Francji od 53 800 euro. Brat obu modeli, Opel Grandland X, startuje w naszym kraju od 192 450 złotych.

> Opel Grandland X Hybrid4: cena od 192 450 złotych. Czy to nie za dużo?

Wygląda więc na to, że marka Citroen pozycjonowana jest najniżej i kusi bazową ceną Citroen C5 Aircross e-Comfort. Dodajmy, że jest to naprawdę dobra oferta, w segmencie C-SUV tańsza jest tylko Kia Niro Plug-in Hybrid, która startuje od 130 900 złotych:

> Aktualne ceny hybryd i hybryd plug-in w Polsce [wrzesień 2019] [akt.]

Hybrydowy Citroen C5 Aircross e-Comfort wyposażony jest w silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 132 kW (180 KM). Silnik elektryczny został zintegrowany z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów e-EAT8 i dysponuje mocą 80 kW (110 KM). Łączna moc całego samochodu to 165 kW (225 KM), łączny moment obrotowy – 320 Nm (źródło).

Akumulatory, zasięg, spalanie Citroena C5 Aircross Hybrid

Pojemność baterii C5 Aircross Hybrid wynosi 13,2 kWh (napięcie: 200 V), czyli tyle, ile Peugeot i Opel posiadają wyłącznie w wersji z dwoma silnikami elektrycznymi i napędem na obie osie. Deklarowany przez Citroena zasięg to 50 km WLTP, czyli około 43 kilometrów zasięgu realnego w trybie mieszanym [wstępna deklaracja producenta, wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].

Średnie spalanie według cyklu WLTP to 1,7 litra na 100 kilometrów. Oczywiście mówimy o pierwszych 100 kilometrach i o baterii naładowanej do pełna lub o licznych podróżach na krótkie dystanse.

Producent chwali się, że bagażnik samochodu ma pojemność od 460 do 600 litrów, w zależności od wersji. Deklaruje również obecność „Progressive Hydraulic Cussions”, co sugeruje obecność zawieszenia hydropneumatycznego. W rzeczywistości jednak są to zwykłe sprężyny i amortyzatory o nieco innej konstrukcji – z dodatkowymi poduszkami we wnętrzu amortyzatora.

Auto wyposażone jest w standardową ładowarkę (AC) o mocy 3,7 kW, ale może zostać wyposażone w wersję dwukrotnie szybszą, 7,4 kW. Czas ładowania w optymalnych warunkach to mniej niż 2 godziny. Z kolei przy ściennym gniazdku (8 A) bateria naładuje się w ciągu 7 godzin – czyli idealnie, jeśli wziąć pod uwagę czas snu lub pracy.

Dostawy C5 Aircross Hybrid we Francji rozpoczną się pod koniec pierwszej połowy 2020 roku.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]