Jeden z właścicieli Modelu X zamieścił na Instagramie zdjęcie czarnej Tesli Semi. Jak twierdzi, ciągnik podłączony był do 5 Superchargerów Tesli jednocześnie, co oznacza, że mógł z nich pobierać kilkaset kilowatów mocy: od 410 do 725 kW, w zależności od przyjętych założeń.

Czarna Tesla Semi w Kalifornii

Elektryczny ciągnik siodłowy Tesli został zauważony przez użytkownika naderassemi. Na nagraniu widać, jak jego kierowca wycofuje w stronę ładowarek Tesla Semi. Podłączył się ponoć aż do pięciu z nich, co może oznaczać, że samochód:

  • wykorzystywał 725 kW mocy, jeśli podpiął się do co drugiego kabla, a dla potrzeb Semi zdjęte zostało ograniczenie do 120 kW na kabel*),
  • wykorzystywał 600 kW mocy, jeśli podpiął się do co drugiego kabla, a ograniczenie do 120 kW nie zostało zdjęte,
  • wykorzystywał 410-435 kW mocy, jeśli podpiął się do pięciu stojących obok siebie ładowarek.

> Dziennikarze testują już elektrycznego VW ID. Neo! [zdjęcia]

Jako że Tesla ogranicza moc ładowania do 1,5C (=1,5x pojemności baterii), a kierowca prawdopodobnie podpina się do 5 Superchargerów, żeby maksymalnie przyspieszyć proces ładowania, łatwo oszacować, że baterie Tesla Semi mogłyby mieć od 620 kWh do 1,1 MWh pojemności. Wydaje się, że to wystarczająca ilość do osiągnięcia 480-800 kilometrów zasięgu obiecywanych przez Elona Muska.

Cytowani przez portal Electrek obserwatorzy (źródło) twierdzą, że ładowanie na kilku stanowiskach równocześnie odbywa się z wykorzystaniem systemu przedłużaczy oraz gniazdek rozlokowanych w różnych miejscach samochodu.

Pierwsze ciągniki siodłowe Tesli powinny zacząć trafiać do odbiorców w 2019 roku.

Ilustracja otwierająca: (c) naderassemi / Instagram

*) Tesla ogranicza moc ładowania na jeden kabel (stanowisko) do 120 kW. Łączna moc przeznaczona na dwa stojące obok siebie Superchargery to 145 kW.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 16 głosów Średnia: 4.4]