Solaris zapowiedział, że jeszcze w tym roku wprowadzi do oferty 15-metrowego elektryka, Solarisa Urbino 15 LE electric. Producent oferował w przeszłości takie autobusy, jednak dotychczas stosowano w nich tylko silniki Diesla lub zasilane gazem ziemnym. Sprzedano ich 1 300 egzemplarzy.
Solaris Urbino 15 LE electric – co wiemy, czego nie wiemy
Nowy Solaris Urbino 15 LE electric będzie jedynym przedstawicielem odświeżonego modelu. Niskopodłogowy autobus elektryczny wykorzystuje trzy osie (dwie z tyłu) i przeznaczony jest głównie na rynki skandynawskie, gdzie pojazdy tego typu obsługują ruch miejski i międzymiastowy. Już teraz jeden z potencjalnych klientów z tego regionu zgłosił chęć przetestowania nowej generacji pojazdu.
> Powerbank dla auta elektrycznego: magazyny energii i ładowarki w jednym już działają w Wolfsburgu
Solaris Urbino 15 LE electric posiada dwie lub trzy pary drzwi (2x dwuczęściowe lub 2x dwuczęściowe i 1x jednoczęściowe) i oferuje do 55 miejsc siedzących. Zostaną w nim wykorzystane pakiety akumulatorów Solaris High Energy+, które zaprezentowano podczas targów Busworld 2019.
Z nowymi bateriami Solaris Urbino 12 jest w stanie przechować do 395 kWh energii, Solaris Urbino 18 – do 553 kWh. Można się zatem spodziewać, że maksymalna pojemność pakietu w 15-metrowym Solarisie zmieści się gdzieś pomiędzy pierwszą i drugą wartością.
Producent kończy w tej chwili prace projektowe nad autobusem, po czym wytworzy dwa prototypy. Finalna specyfikacja Urbino 15 LE electric ma zostać podana w kwietniu 2020 roku.