W 2018 roku Solaris znalazł się na drugim miejscu, jeśli chodzi o liczbę sprzedanych autobusów nisko- i zeroemisyjnych. Producent walczył o klientów w Polsce, Belgii, Czechach, Hiszpanii, Niemczech, Norwegii, Rumunii, Słowacji, Szwecji i we Włoszech – i udało mu się objąć 17 procent rynku. Lepsze było tylko konsorcjum BYD/ADL.

Wyniki sprzedaży autobusów elektrycznych i hybrydowych w Europie

Według informacji przedstawionych przez polskiego producenta (źródło), ranking sprzedaży autobusów elektrycznych oraz zelektryfikowanych w Europie wygląda następująco:

  1. BYD / ADL – 25 procent,
  2. Solaris – 17 procent,
  3. VDL – 13 procent,
  4. Yutong – 9 procent,
  5. SOR – 6 procent,
  6. Volvo Buses – 6 procent,
  7. Ursus/Ursus Bus – 6 procent,
  8. Bollore – 4 procent,
  9. Irizar – 4 procent,
  10. Mercedes – 2 procent,
  11. Hess – 2 procent,
  12. inne – 7 procent.

Aż trzech producentów z tej listy ma swoje fabryki w Polsce (Solaris, Volvo Buses, Ursus Bus), z czego jeden nadal jest w polskich rękach (Ursus Bus). Solaris został przejęty przez hiszpańską CAF Group we wrześniu 2018 roku.

> Solaris [prawdopodobnie] dostarczy 130 autobusów elektrycznych do Warszawy, a Ursus – 1 000 sztuk wybranym miastom

Solaris chwali się, że nisko- i zeroemisyjne autobusy stanowiły łącznie 36 procent wszystkich zamówień. Firma przewiduje, że w ciągu następnych dziesięciu lat udział pojazdów zelektryfikowanych wzrośnie do niemal 75 procent. Zmiana ma się odbyć kosztem tradycyjnych zespołów napędowych.

W 2019 roku firma planuje dwie duże zeroemisyjne premiery. W czerwcu zaprezentowany zostanie elektryczny Solaris Urbino 12, w którym dodatkowe ogniwo paliwowe (wodorowe) będzie pełniło funkcję range extendera, czyli generatora energii. Z kolei w październiku 2019 na rynku pojawi się Solaris Trollino 24, czyli 24-metrowy trolejbus zbudowany na nowej platformie O-Bus.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]