W Zjednoczonym Królewstwie Renault wprowadziło do oferty Renault Zoe Van. To Renault Zoe ZE 50 z dwoma siedzeniami i przestrzenią ładunkową zamiast tylnej kanapy. Na Wyspach auto dostępne jest od 24 480 funtów z VAT-em i po uwzględnieniu dopłat.

Renault Zoe Van idealny pod dopłaty w programie eVan? Niestety, nie ma go w Polsce

Renault Zoe Van oferuje maksymalnie 1 metr sześcienny przestrzeni ładunkowej i ładowność do 387 kilogramów. W wersji dostawczej zastosowano słabszy silnik o mocy 80 kW (R110, 109 KM) i momencie obrotowym 225 Nm. Bateria ma 52 kWh pojemności użytecznej i pozwala na pokonanie do 300 kilometrów na jednym ładowaniu [wartość realna, dane wyliczone na podstawie deklaracji producenta].

Wariantu z mocniejszym silnikiem nie ma.

W Zjednoczonym Królestwie cena Renault Zoe Van i Business R110 ZE 50 startuje od 24 480 funtów z uwzględnieniem dopłat (źródło). Renault Zoe nie-Van R110 z tą samą baterią rozpoczyna się od 26 495 funtów. Gdyby więc przeniesiono ceny samochodu jeden do jednego na polski rynek, Zoe Van mógłby startować od około 115,4 tysiąca złotych.

> Renault Zoe ZA DARMO w Niemczech. Smart EQ od 9,9 euro/mies. Dopłaty [niemal] pokrywają koszty leasingu

Uwzględnijmy teraz, że takie samochody kupuje się do firmy. Od kosztów zakupu odejmijmy VAT – otrzymujemy 93,8 tysiąca złotych. To nie wszystko: samochód należy do kategorii N1, kwalifikowałby się więc do dofinansowania w ramach programu eVan, dlatego moglibyśmy postarać się o uzyskanie dopłaty w wysokości 30 procent ceny nabycia.

Dofinansowanie wyniosłoby 28,1 tysiąca złotych, więc realny koszt zakupu takiego modelu wyniósłby 65,7 tysiąca złotych netto. Za elektryczne auto dostawcze w sam raz dla listonosza, dostawcy jedzenia czy poczty kwiatowej…

Jedyny minus? Samochód nie jest na razie oferowany w Polsce. Wniosek o dofinansowanie należałoby więc składać awansem i apelować Renault Polska o wprowadzenie modelu do sprzedaży w naszym kraju.

> Dopłaty do samochodów elektrycznych DLA FIRM = program eVan. Warunki, modele i najważniejsze informacje

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: oczywiście w powyższych obliczeniach założyliśmy optymistycznie, że auto zostanie wprowadzone do Polski w cenie niższej niż wariant osobowy. To nie musi być prawda, szczególnie, gdy wziąć pod uwagę, że dofinansowania na samochody dostawcze (eVan) są wyższe (30 proc., do 70 tys. złotych) niż dopłaty dla osób fizycznych (Zielony Samochód, 15 proc., do 18 750 złotych).

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]