„Ależ nie!” – zaprotestujecie. – „Przecież w Sondzie pokazywano polskiego elektryka ‚Łączności’ i było to ponad trzydzieści lat temu!” To prawda, pokazywano. Wygląda jednak na to, że pierwszymi masowo produkowanymi w Polsce samochodami elektrycznymi będą MAN eTGE oraz bliźniaczy Volkswagen e-Crafter. Obydwa wyjeżdżają z zakładów we Wrześni.

Polski samochód elektryczny… Volkswagena 🙂

Niemiecki koncern pochwalił się, że polska fabryka koncernu przejęła całkowicie produkcję e-Craftera od zakładów w Hanowerze (źródło). VW e-Crafter i bliźniaczy MAN eTGE zjeżdżają z linii montażowych pod Poznaniem. W tym roku mają powstać w sumie 2 tysiące egzemplarzy obu dostawczaków w wariancie elektrycznym, w tym 1 200 e-Crafterów. Na przyszły rok zaplanowano produkcję 1 400 e-Crafterów.

Zakłady we Wrześni już teraz zasilane są z wykorzystaniem energii odnawialnej.

Volkswagen e-Crafter i MAN eTGE to większe samochody dostawcze (DMC do 3,5 tony) wyposażone w baterię o pojemności 32 (36) kWh i silnik o mocy 100 kW (136 KM). Zespół bateryjno-napędowy pochodzi z e-Golfa, niewykluczone, że w przyszłości zostanie w nim dokonany upgrade baterii. Producent deklaruje 115 jednostek zasięgu WLTP, co odpowiada 90-100 kilometrom zasięgu realnego.

Przy ostrożniejszej jeździe będzie więcej:

> Test Volkswagena e-Craftera w pracy kuriera: „Fajny, ale, uch, jeszcze za drogo” [Czytelnik]

Aktualna cena VW e-Craftera Furgon z wysokim dachem to 338 949 złotych brutto (275 568 zł netto). Do końca lipca 2020 roku można się ubiegać o dofinansowanie do tego modelu w ramach programu eVan – dofinansowanie wynosi do 30 procent kosztów kwalifikowanych, ale nie więcej niż 70 tysięcy złotych, co obniża cenę zakupu modelu do niecałych 210 tysięcy złotych netto.

Jeszcze tańszy będzie MAN eTGE, który do końca lipca reklamowany jest na stronach www.elektrowoz.pl.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]