Mercedes podał szczegółowe dane techniczne eSprintera, dużego elektrycznego samochodu dostawczego producenta. Wynika z nich, że auto obecnie przeznaczone jest raczej do krótkodystansowych dostaw, czyli przewozów produktów i przesyłek w obrębie miasta i okolic.

Mercedes eSprinter: specyfikacja i wszystko, co wiemy

Samochód dostępny będzie w dwóch wersjach, z akumulatorami o pojemnościach 35 oraz 47 kWh (całkowite: 41 oraz 55 kWh). Producent deklaruje, że auta pokonają odpowiednio 120 lub 168 kilometrów na jednym ładowaniu, co wygląda na wartości dość realistyczne, jeśli wziąć pod uwagę wspomniane pojemności baterii.

W Polsce samochody dostawcze wykorzystywane są często na bardzo długich trasach – i tutaj elektryk Mercedesa raczej się nie sprawdzi. Ale już w pracy listonosza, kuriera czy dostawcy towaru (trasa np. Bronisze-Warszawa) może okazać się znacząco tańszy w eksploatacji niż warianty z silnikami Diesla.

> Test Volkswagena e-Craftera w pracy kuriera: „Fajny, ale, uch, jeszcze za drogo” [Czytelnik]

Przestrzeń ładunkowa elektrycznego Sprintera to 10,5 metra sześciennego, auto przewiezie maksymalnie 1 041 kilogramów w wariancie z mniejszą baterią  oraz 891 kilogramów przy większych akumulatorach. Silnik dysponuje mocą 85 kW (116 KM) i momentem obrotowym 295 Nm. W zależności od wyboru może rozpędzać samochód do 80, 100 lub 120 km/h (źródło).

Wbudowana ładowarka działa z mocą do 7,4 kW (prąd przemienny). Przy prądzie stałym w domyślnej konfiguracji samochód obsługuje zaledwie 20 kW, ale istnieje możliwość podbicia tej wartości do 80 kW. Naładowanie samochodu do 80 procent w tym wariancie trwa 30 minut.

Domyślny tryb jazdy to „E”, w ramach którego eSprinter stara się stosować rozsądne parametry mocy i ogrzewania kabiny. Tryb normalny to „C”, z kolei tryb wysoce oszczędny – „E+”. Oprócz tego auto pozwala na sterowanie siłą rekuperacji w przedziale od „D-” (jazda bez dotykania hamulca) do „D++”, w którym zdjęcie stopy z pedału przyspieszenia „włącza luz”.

Ceny Mercedesa eSprintera nie zostały jeszcze ujawnione.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: