DB Schenker, niemiecka firma logistyczna, uzyskała pozwolenie na testowanie pojazdów autonomicznych (bez kierowcy) poza zamkniętymi obiektami. Zgodę wydała Szwedzka Agencja Transportu, samochody będą jeździły w Jönköping, po publicznych drogach znajdujących się na terenie przemysłowym.

Inteligentne ciężarówki bez kierowców

W eksperymencie będzie uczestniczył pojazd T/Pod, czyli autonomiczna ciężarówka opracowana w ramach startupu Einride. Ma ona napęd elektryczny i obsługuje jazdę autonomiczną przedostatniego, czwartego (4.) poziomu. Oznacza to, że w olbrzymiej większości wypadków poradzi sobie samodzielnie, a ewentualna pomoc ze strony człowieka potrzebna jest tylko w specyficznych okolicznościach.

Ludzkie wsparcie prawdopodobnie polega na zdalnym sterowaniu, ponieważ w pojeździe nie przewidziano miejsca na kabinę.

Twórcy pojazdu chwalą się, że T/Pod wyposażony został w inteligentny system operacyjny, który uwzględnia wszystkie warunki zewnętrzne (ciężar towaru, tłok na drodze itd.) i wewnętrzne (poziom naładowania baterii), by optymalizować trasę przejazdu. Ciężarówka rozwija do 85 km/h, ma baterię o pojemności 200 kWh pozwalającą na przejechanie 200 kilometrów, do jej skrzyni ładunkowej zmieści się 15 europalet, a pełni załadowana waży 26 ton.

T/Pod ma podróżować między magazynem a terminalem. Pozwolenie jest ważne do 31 grudnia 2020 roku (źródło).

> Volkswagen chce zmiany w dopłatach do elektryków. VW e-Up byłby tańszy niż Yaris Hybrid

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]