Youtuber Bjorn Nyland przeprowadził test Mercedesa EQC 400 „1886”. Okazało się, że naładowana do pełna bateria 80 kWh (pojemność użyteczna) pozwala na przejechanie do 417 kilometrów na jednym ładowaniu przy spokojnej jeździe, co w tym segmencie jest dziś bardzo dobrym wynikiem.

Realny zasięg Mercedesa EQC – test Bjorna Nylanda

Szybko okazało się, że w osiągnięciu lepszego zasięgu może pomóc przełączanie samochodu w tryb jazdy D+. Wyłącza on mechanizm odzyskiwania energii podczas zjazdu z wzniesień, więc ważące 2,5 tony auto nabiera szybkości i sporej energii kinetycznej. Silniki Mercedesa EQC są indukcyjne, zawierają elektromagnesy, dlatego w tym trybie jazdy „na luzie” praktycznie nie stawiają oporu.

Tryb jazdy D+ pozwala wyłączyć hamowanie rekuperacyjne, czyli „wrzucić luz”. Dzięki temu samochód nabiera szybkości (i energii) z górek i umożliwia przejechanie większych odległości na jednym ładowaniu. Symbol D+ widać w dolnym rzędzie ikon, to drugie oznaczenie od prawej strony (c) Bjorn Nyland / YouTube

Test odbywał się z reguły podczas dobrej pogody (temperatura wynosiła kilkanaście stopni Celsjusza), pojawiały się jednak epizody deszczu, co jest warunkiem obniżającym ostateczny wynik. Mimo to Mercedes EQC pokonał 400 kilometrów ze średnim zużyciem 19,2 kWh/100 km (192 Wh/km) i średnią szybkością 86 km/h – i jeszcze pozostało mu 19 kilometrów zasięgu / 4 procent pojemności baterii. To znaczy, że przy spokojnej jeździe i całkowitym rozładowaniu baterii zasięg Mercedesa EQC 400 „1886” wyniesie około 417 kilometrów.

To znacznie lepiej niż w przypadku Jaguara I-Pace (realny zasięg: 377 kilometrów), nie mówiąc o Audi e-tron (realny zasięg: 328 kilometrów) – gwoli ścisłości dodajmy jednak, że porównujemy wartość uzyskaną przez Bjorna Nylanda z oficjalnymi wynikami pomiarów EPA. Tych ostatnich nie ma jeszcze dla EQC i spodziewamy, że będą to wartości niższe od tych, które udało się uzyskać youtuberowi.

Nie da się jednak ukryć, że w swoim segmencie (D-SUV) samochód sprawia wrażenie bezkonkurencyjnego w kwestii zasięgu na jednym ładowaniu. Auto musiałoby uznać wyższość Tesli dopiero po rozszerzeniu zbioru o samochody z segmentu D. Tesla Model 3 (segment D) osiąga bowiem około 500 kilometrów z baterii o pojemności użytecznej 74 kWh. Jednak Tesla i Mercedes to zupełnie dwie różne filozofie wykończenia wnętrza czy stylistyki.

> Mercedes EQC 400 – recenzja Autocentrum.pl [YouTube]

Warto obejrzeć:

Wszystkie ilustracje: (c) Bjorn Nyland / YouTube

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]