W środę, 20 stycznia, będzie miała miejsce premiera Mercedesa EQA, czyli GLA z napędem czysto elektrycznym. Przedstawiciel brytyjskiego portalu Autocar miał możliwość przejażdżki autem jeszcze przed premierą. Wszystko wskazuje na to, że GLA i EQA będą się od siebie niewiele różnić, nie licząc oczywiście napędu i drobnych korekt wizualnych elektryka.

Mercedes EQA – wszystko, co wiemy i czego się domyślamy

W pierwszym roku sprzedaży do oferty ma trafić Mercedes EQA 250, model z silnikiem o mocy 140 kW (190 KM) napędzającym przednie koła. W gamie ma się też pojawić wariant z napędem na obie osie (AWD) oferowany pod marką AMG. Pojemności baterii i inne dane techniczne samochodu nie są na razie znane, zasięg ma wynosić „ponad 400 kilometrów” (jednostek WLTP?) – ale to też tylko nieoficjalne informacje.

Gdyby się jednak sprawdziły, bateria powinna mieścić około 60-70 kWh energii.

W stosunku do GLA, EQA ma zaślepioną atrapę chłodnicy i drobne stylistyczne wstawki na zewnątrz i we wnętrzu modelu. Został tunel środkowy, ale podłoga z tyłu jest nieco wyżej, więc i kolana pasażerów na tylnej kanapie będą zgięte pod innym kątem. Oprócz tego model elektryczny ma klasyczny przycisk Start i dźwignię wyboru trybu jazdy montowaną na kierownicy (źródło).

Dziennikarz portalu Autocar twierdzi, że falownik modelu jest głośniejszy niż w przypadku EQC, ale – oczywiście – cichszy niż którykolwiek z silników spalinowych GLA. Według przedstawiciela mediów przyspieszenie do 100 km/h może trwać krócej niż 7 sekund.

Zwiastun Mercedesa EQA (c) Mercedes / Daimler

Mercedes EQA w maskowaniu (c) Mercedes / Daimler

Tak jak i EQC, Mercedes EQA ma oferować tryby jazdy od D+ do D- -. Ten pierwszy oznacza maksymalną rekuperację (wygodne w mieście), ten drugi swobodną jazdę „na luzie”, co przydaje się podczas podróży autostradami. Układ kierowniczy ma tę samą charakterystykę, co w GLA (i napęd na przód), więc auto nie zaoferuje nam tak ciasnego zawracania, jak to jest choćby przy VW ID.3. Mimo dużej masy zawieszenie dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności na drodze.

Nowy elektryk w gamie Mercedesa ma posiadać 3-fazową ładowarkę pokładową obsługującą do 11 kW (AC) oraz pozwalać na ładowanie prądem stałym (DC) z mocą do 100 kW.

Premiera samochodu będzie miała miejsce w środę, 20 stycznia, o godzinie 11 czasu polskiego. Będzie ją można obejrzeć TUTAJ lub na filmie poniżej:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: