Czy Tesla Model 3 jest źle złożona? Jak jest z jakością jej wnętrza? Czy Tesla mocno odstaje od europejskiej (niemieckiej) konkurencji? Kanał Teslafinity sprawdził to na przykładzie europejskiej wersji auta. I choć to tylko jeden egzemplarz, ogólny wniosek wydaje się pasować do większej liczby sprzedawanych obecnie aut: drobne uchybienia się zdarzają, ale jakość wykonania Tesli Model 3 stoi na naprawdę dobrym poziomie.
Poziom wykonania Tesli Model 3? Jest naprawdę dobrze!
Tesla regularnie porównuje się z markami premium. Model S zestawiany jest z Audi A8, Model 3 stawiany obok BMW serii 3 czy Audi A4. Nic zatem dziwnego, że potencjalni klienci wytykali Tesli, że jakość wykonania samochodów kalifornijskiego producenta odstawała od wymienionych marek. Jednak już pod koniec minionego roku Musk zarzekał się, że spasowanie Modelu 3 nie odbiega od droższej konkurencji – a z czasem będzie coraz lepiej.
YouTuber Teslafinity odebrał Model 3 dla swoich rodziców. Sam proces przebiegł niezbyt gładko, było sporo maili, rozmów telefonicznych, bałaganu. Jednak całe te negatywne wrażenia zniknęły w chwili, gdy mógł wreszcie dotknąć samochodu.
Opisywana Tesla Model 3 została wyprodukowana w kwietniu 2019 roku. YouTuber nie znalazł w niej miejsc, w których brakowałoby lakieru. Wręcz przeciwnie, te najgorzej wyglądające punkty sprawiały wrażenie, że jest na nich o jedna warstwa za dużo. Ogólnie – jak wynika z pomiarów innych testerów – warstwa lakieru wygląda na przeciętną na tle całej branży.
> Ceny Tesli pójdą w górę? Wyświetlacz i komputer Tesli Model 3 bez zwolnienia z cła
Jeśli chodzi o spasowanie elementów, faktycznie, tu i ówdzie można by coś poprawić, chociaż nie są to elementy spędzające sen z powiek. W Tesli Model 3, którą oglądaliśmy we Wrocławiu, po bardzo skrupulatnych poszukiwaniach udało nam się znaleźć dwa takie punkty, pojawiają się one na filmie (pod zdjęciem):
Jakość wykonania wnętrza wydała mu się bardzo dobra. W środku można by się przyczepić do milimetrowej szczeliny przy lewym przednim głośniku oraz do szwu na siedzeniu pasażera, który był lekko zwichrowany na długości 1 centymetra. Jednak ogólne wrażenie jest takie, że Tesla Model 3 jest samochodem solidnie wykonanym.
W filmie pojawiają się ujęcia z autostrady (licznik wskazuje 125 km/h), jednak Teslafiniti nie wspomina ani słowem o hałasie podczas jazdy z dużą szybkością. We wczesnej Tesli Model 3 testowanej przez Autocentrum.pl hałas przy 130-140 km/h był wybitnie uciążliwy – co sugeruje, że również tutaj sporo się zmieniło.
Opis to głównie opowieść do kamery, ale warto się z nim zapoznać: