Tesla wzywa do serwisów 15 tysięcy sztuk Tesli Model X wyprodukowanych głównie przed połową października 2016 roku. W pewnych specyficznych warunkach na śrubach mocujących jeden z elementów układu wspomagania kierownicy może pojawić się nadmierna korozja.

Problem na zimnych obszarach, gdzie drogi solone są chlorkiem wapnia lub magnezu

Zgodnie z wezwaniem serwisowym Tesli, problem dotyczy głównie regionów z bardzo zimnym klimatem, w których drogi posypuje się chlorkiem wapnia lub magnezu zamiast zwykłą solą kuchenną (chlorek sodu, NaCl). Chlorki metali innych niż sód stosuje się w państwach, które oprócz troski o skutą lodem nawierzchnię biorą pod uwagę również stan przydrożnych roślin. Wezwanie serwisowe nie dotyczy więc Polski.

> POZNAŃ wzbogaci się o punkty ładowania samochodów elektrycznych. Uruchomi je firma Agregaty Polska

Tesla zauważyła, że w Modelach X jeżdżących w takich regionach na śrubach mocujących pewnego elementu wspomagania kierownicy zachodzi przyspieszona korozja. Jego nazwy nie ujawniono, ale zaznaczono, że awaria może doprowadzić do utraty wspomagania kierownicy. Prowadzenie samochodu ma być nadal możliwe, tyle że będzie wymagało większej siły, co może być szczególnie uciążliwe przy parkowaniu samochodu.

Problem ma dotyczyć 15 tysięcy Modeli X. Według portalu Electrek chodzi o Stany Zjednoczone i Kanadę (źródło), chociaż tak naprawdę sole metali innych niż sód stosuje się także poza kontynentem amerykańskim.

> Oto nowy Volkswagen ID.4? Jakiś taki… e-Nirowaty z tyłu? [wideo]

Zdjęcie otwierające: (c) The Nerdy Engineer / YouTube

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]