Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla Model 3 – optymalna szybkość jazdy na autostradzie? Nyland: 130 km/h przy ładowarkach 50 kW, 190 km/h przy Ionity

Youtuber Bjorn Nyland postanowił wyliczyć, jaka jest optymalna szybkość jazdy po autostradzie dla Tesli Model 3 Performance. Z jego obliczeń wynika, że optimum to 130 km/h, jeśli do dyspozycji mamy stacje ładowania o mocy 50 kW (jak w Polsce). Przy Superchargerach lub stacjach Ionity optimum to 190 km/h.

Idealna szybkość jazdy w Tesli Model 3? 130 lub 190 km/h

Po ostatnich pomiarach zużycia energii w Tesli Model 3 Performance w zależności od szybkości jazdy, Bjorn Nyland wyliczył, że jeśli dysponujemy infrastrukturą ze stacjami ładowania obsługującymi maksymalnie 50 kW, nie ma sensu przekraczać 130 km/h. Oczywiście możemy jechać szybciej, ale wtedy średnia szybkość podczas całej podróży będzie niższa – bo będziemy musieli częściej stawać na ładowanie.

Ten opis całkiem nieźle pasuje do Polski, w której mamy dziś cztery stacje ładowania Tesla Supercharger. Cała reszta infrastruktury to stacje Greenway Polska, Lotos, Tauron czy Rawicom (Chademo).

> Serwis Tesli w Warszawie w parku przy Książęcej? To tylko pinezka. Popatrzcie lepiej na Superchargery

Przy klasycznych Superchargerach v2 obsługujących do 120 kW – czyli olbrzymiej większości Superchargerów i samochodów – Nyland rekomenduje 150 km/h. Co prawda przy 190 km/h średnia szybkość podróży jest wyższa, ale w stosunku do 150 km/h różnica jest niewielka, a powyżej tej szybkości tracimy dostęp do aktywnego tempomatu.

Wreszcie przy Tesli Model 3 z firmware 2019.20 (lub nowszym), który umożliwia osiągnięcie do 200 kW mocy ładowania, optymalna szybkość jazdy to 190 km/h. Należy jednak dodać, że 200 kW osiągniemy dziś wyłącznie na stacjach ładowania Ionity lub Superchargerach v3. Tych ostatnich jeszcze nie ma w Europie, a w Stanach Zjednoczonych znajdziemy je w raptem dwóch lokalizacjach.

> Gwałtowny spadek zasięgu Tesli Model S 85 po aktualizacji 2019.16.2 [Electrek]

Nyland zdziwił się, że 190 km/h tak często okazywało się optymalną szybkością przejazdu. Dlaczego nie 200 km/h? Ze względu na znacznie wyższe zużycie energii – 50,1 kWh/100 km kontra 39,3 kWh/100 km dla 190 km/h – oraz znacząco wyższe straty cieplne (7 kontra 4 procent).

Warto obejrzeć:

 

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version