Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla firmware 2020.28.2 i nowe mapy EU-2020.32-12313 trafiają do użytkowników. U betatesterów 2020.28.10

Do użytkowników w Stanach Zjednoczonych trafia firmware 2020.24.6.9, tymczasem w Europie popularniejsze staje się 2020.28.2 wraz z mapami w wersji EU-2020.32-12313. Europa jednak kończy się na Litwie, Polsce, Słowacji, bo nowe mapy nie są udostępniane w Rosji, na Białorusi i Ukrainie.

Tesla firmware 2020.28.2 plus mapy, wreszcie w wersji 2020

W Polsce nowe mapy powinny posiadać odcinki obwodnic dobudowane w ciągu ostatniego roku. Wygląda też na to, że pojawi się w nich opcja wyświetlania skrzyżowań z sygnalizatorami świetlnymi, która w Mapach Google na Androidzie jest publicznie dostępna od kilku tygodni. Zaktualizowano bazę ograniczeń szybkości – ale jeśli na danym odcinku niedawno coś zmieniono, to na mapach może nie być tej informacji.

Aktualizacji nie otrzymują właściciele Tesli w Rosji, na Ukrainie i w Białorusi. Nawigacja w Rosji ma nie działać od ponad roku, na Ukrainie ponoć właśnie przestała funkcjonować poprawnie.

> Taniej Tesli Model Y Standard Range nie będzie. Musk: Miałaby niedopuszczalnie niski zasięg, mniej niż 400 km

Osoby, które otrzymały już update map i firmware, twierdzą, że samochód gorzej rozpoznaje kolory wyświetlane na sygnalizatorach (częściej się myli), ale za to widzi je szerzej niż dotychczas. Może to zwiastować nowe umiejętności Autopilota (vide wzmianka o firmware 2020.28.10 na końcu artykułu).

Rozmiar update to ponad 7 GB, więc lepiej nie pobierać go przez WiFi udostępniane z telefonu, chyba że mamy naprawdę duży pakiet danych

Mniej więcej w tym samym czasie, w którym pobierana jest aktualizacja map, do użytkowników trafia też firmware 2020.28.2. Z naszego punktu widzenia największą zmianą w nim jest polski interfejs użytkownika, który pojawił się w 2020.28.1.

> Polski interfejs użytkownika w Teslach już dostępny. Wraz z firmware 2020.28.x. Salon tuż, tuż? [aktualizacja]

Oprócz tego Tesle Model S i X mają zmienione nastawy amortyzatorów przy nadwoziu ustawionym na High/Very High, które mają poprawiać komfort jazdy. Podgląd obrazu z kamer bocznych ma ostrzegać przed zbliżającym się pojazdem (podgląd martwego pola).

W wariantach pre-Raven zwiększa się wyświetlany na liczniku deklarowany zasięg samochodu, jednak faktyczne możliwości auta pozostają bez zmian. Większy zasięg pojawia się też w Teslach Model Y, choć zużycie energii nie ulega zmianie.

W firmware 2020.28.10 dostępnym w ramach programu „early acces” (pol. wczesny dostęp, czyli betatesty) również w Europie pojawia się funkcja zatrzymywania samochodu na czerwonym świetle oraz przejeżdżania na świetle zielonym.

> Tesla jest lata przed tradycyjnymi producentami. Dlatego z zakupem pierwszych egzemplarzy lepiej się wstrzymać

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version