Napisał do nas zmartwiony Czytelnik, że jego Skoda CitigoE iV bardzo wolno ładuje się ze ściennego gniazdka 230 V. Samochód od 7 do 100 procent uzupełniał energię przez 29,25 godziny, co dokumentnie uniemożliwiało jego wydajną eksploatację. Okazało się, że to problem wewnętrznego ograniczenia Skody.

Skoda CitigoE iV i szybsze ładowanie z gniazdka

W skrócie: w domyślnej konfiguracji samochód może mieć natężenie ograniczone do 5 amperów, zapewne po to, żeby nie przegrzać gniazdka i nie doprowadzić do pożaru.

5 amperów odpowiada mocy 1,15 kW (=5 A x 230 V), więc naładowanie baterii Skody CitigoE iV od zera do pełna potrwa ponad 30 godzin. Tymczasem normalne domowe gniazdka powinny bez problemu wytrzymywać natężenie 10 amperów (niektóre: 12 lub 16 A), co przekłada się na 2,3 kW mocy ładowania. Dwukrotnie wyższa moc to dwa razy krótszy postój na kablu.

Aby zmienić natężenie prądu, należy:

  1. wejść do aplikacji Move & Fun,
  2. podczas postoju przejść do zakładki z kołem zębatym, dolny lewy róg (Ustawienia),
  3. w Ustawieniach wybrać kartę e-Manager,
  4. na karcie Ładowanie natychmiastowe / Ładowanie druga od góry opcja to Maksymalny prąd ładowania,
  5. standardowo Maksymalny prąd ładowania to 5 A. Należy zmienić tę opcję na 10 A.

Inne dostępne tam opcje to 13 A i Maximum. Jeśli jesteśmy pewni, że dysponujemy gniazdkiem pozwalającym na wyższe natężenia prądu, wybierzmy inny wariant. Pamiętajmy o tej możliwości również wtedy, gdy okaże się, że ze słupka ładowania auto uzupełnia energię wolniej niż powinno.

Opcja nie wpływa na moc ładowania szybkiego prądem stałym (DC).

Jeżeli chcemy mieć lepsze samopoczucie, możemy przy okazji zmienić maksymalny poziom naładowania baterii na przykład na 80 procent.

> Ja i moja Skoda CitigoE iV. Że się nie da nad morze? Da się. Dojechałem, wróciłem, nie zajęło to tygodnia 🙂 [Czytelnik]

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: powyższy problem może dotyczyć też Seata Mii Electric i VW e-Up. No i dzięki dla Pana Jarosława za podzielenie się wiedzą.

Zdjęcie otwierające: ilustracyjne. Prawdopodobnie podczas możliwości dogadania się z wallboksem/EVSE, samochód wykorzystuje wyższe natężenie niż 5 A.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: