ZASIĘGI SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH: jakie auta segmentu C przejadą najwięcej na jednym ładowaniu? Które samochody normalnej wielkości pozwolą nam na najdłuższą jazdę bez uzupełniania energii? Jakie samochody elektryczne klasy C i kompaktowe crossovery mają najbardziej pojemne akumulatory? Oto comiesięczny ranking www.elektrowoz.pl.
Jakie zasięgi mają normalne, typowe samochody osobowe z segmentu C
Samochody segmentu C to typowe auta dla rodziny. Jako-tako sprawdzą się przy jeżdżeniu po zatłoczonym mieście, doskonale nadają się na krótsze i dłuższe rodzinne wyprawy. Typowymi przykładami samochodów tego segmentu wśród aut spalinowych są VW Golf czy Toyota Auris.
> Samochody elektryczne 2017 – RANKING ZASIĘGU aut małych /segment B/ [wrzesień 2017]
Warto jednocześnie pamiętać, że segment C jest najbardziej rozmyty na brzegach: z jednej strony wpadają do niego małe/kompaktowe crossovery jak Hyundai Kona, z drugiej „wylewają się z niego” chińskie BYD e6 czy Mercedes EQC (ten drugi w fazie prototypu).
Aktualnie najlepsza czwórka dostępnych w sprzedaży aut prezentuje się następująco:
- Opel Ampera-e / Chevrolet Bolt
- BYD e6
- Nissan Leaf (2018) 40 kWh
- VW e-Golf (2017, 2018)
- Hyundai IONIQ Electric
Zdecydowanym liderem jest Chevrolet Bolt i jego brat-bliźniak o niepewnej przyszłości, Opel Ampera-e. Drugi jest chiński BYD e6, który jest autem dużym i… praktycznie niedostępnym w Polsce. Za nim plasuje się nowy Nissan Leaf (2018), który otwiera drogę ku płaskowyżowi Tesli (patrz kolejne artykuły). Nieźle wypada też e-Golf i IONIQ Electric.
Im samochody są starsze (od prawej do lewej), tym zasięgi są niższe, nawet przy tych samych modelach. To sugeruje, że głównym motorem postępu w kwestii aut elektrycznych jest rosnąca pojemność baterii, a nie optymalizacja silników elektrycznych – bo tutaj postęp dokonał się w ostatnich 30-40 latach…
Oto kompletny wykres (powiększ, żeby zobaczyć szczegóły):
Największe zasięgi samochodów elektrycznych klasy C (wielkości VW Golfa) według procedury EPA. Kolory: ceglasty – Nissan Leaf, jasnoniebieski – Ford Focus, biały – auta nieistniejące różnych marek, czarny jak spaliny diesla – VW e-Golf, szary – Mercedes, złoty – CODA (zbankrutowała), fioletowy – Honda, jasnozielony – Mini, żółty – chiński BYD, indygo – Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e (c) www.elektrowoz.pl
Ciekawe jest miejsce Hyundaia Kona. Niewielki crossover z pogranicza segmentów B i C obiecuje zasięgi mocno górujące nad segmentem C (drugi słupek od prawej). Jednak te 390 kilometrów to tylko zapowiedzi, w dodatku oszacowane według nieznanej procedury, dlatego wszystko może się zmienić.
> SEND TESLA – o co chodziło? Już wiadomo. Tesla spełniła prośbę
|REKLAMA|
|/REKLAMA|