ZASIĘGI SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH: jakie auta segmentu B przejadą najwięcej na jednym ładowaniu? Które auta dla kobiety pozwolą nam na najdłuższą jazdę? Jakie samochody elektryczne klasy B i subkompaktowe crossovery mają najbardziej pojemne akumulatory? Oto comiesięczny ranking www.elektrowoz.pl.

Jakie zasięgi mają małe samochody elektryczne (wielkości Toyoty Yaris)

Auta małe to w Europie samochody segmentu B, czyli samochody umiłowane przez kobiety: małe, zwrotne, ale z całkiem przyzwoitymi bagażnikami i spokojnie mieszczące dwójkę dzieci na tylnej kanapie. Są nieco większe niż auta miejskie, więc wzbudzają nieco więcej respektu – a ciągle łatwo nimi parkować. Samochody segmentu B bez problemu poradzą sobie nawet w dłuższych trasach, a przy wyjazdach dwuosobowych spokojnie pomieszczą bagaże na całe wakacje.

> Samochody elektryczne 2017. RANKING ZASIĘGU elektrycznych aut miejskich [wrzesień 2017]

Aktualnie najlepsza trójka prezentuje się następująco:

  1. Renault Zoe (2017) 41 kWh
  2. BMW i3 (2017) 94 Ah
  3. Honda Fit (2013)

Jak widać, segment nie należy do szczególnie obleganych. Gdyby nie warianty Renault Zoe (czerwone słupki), zmieścilibyśmy się na połowie wykresu. Dlaczego? Auta tej wielkości bywają wykorzystywane do dłuższych podróży, a jednocześnie ich gabaryty nie pozwalają na montaż większych akumulatorów. Jeżeli jednak producent upchnie gdzieś wszystkie baterie, nagle okazuje się, że samochód jest trzy razy droższy niż Toyota Yaris. W efekcie ciężko będzie znaleźć na niego klienta.

Zdecydowanym liderem w tym segmencie jest Renault Zoe, najpopularniejsze obecnie auto elektryczne w Europie. Cena samochodu zaczyna się od około 120-130 tysięcy już z bateriami (uwaga na różne pojemności!), auto oferuje niewiele mniej miejsca niż Leaf, a większe zasięgi.

Oto kompletny wykres (powiększ, żeby zobaczyć szczegóły):

Największe zasięgi samochodów elektrycznych klasy B (wielkości Toyoty Yaris) według procedury EPA. Kolory: niebieski – BMW i3, czerwony – Renault Zoe, fioletowy – Honda Fit, zielony – Kia Soul, biały – auta nieistniejące. (c) www.elektrowoz.pl

Jak wyraźnie widać, największe zasięgi mają auta nieistniejące, dopiero zapowiedziane. Oczywiście w momencie premiery wszystko może się zmienić.

> SEND TESLA – o co chodziło? Już wiadomo. Tesla spełniła prośbę

Dlaczego mamy tu BMW i3 i Hyundaia Kona?

BMW i3 to samochód nieco większy niż Fiat 500e i w Europie klasyfikowany jest jako segment B. W Stanach Zjednoczonych jednak traktowany jest jak auto miejskie (segment A), a jego zasięgi plasują go zarówno w segmencie A, jak i w segmencie B. Dlatego w naszym rankingu BMW i3 pojawi się zarówno w klasie A, jak i w klasie B.

Oprócz tego do segmentu B zaliczyliśmy także subkompaktowy crossover Hyundaia: Hyundai Kona, który ma zadebiutować na rynku w 2018 roku.

> Samochody elektryczne mają wzięcie! 6 z 10 najszybciej sprzedających się aut to elektryki i plug-in [USA]

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 15 głosów Średnia: 4.4]