Nasi Czytelnicy usłyszeli w salonie Tesli w Ząbkach zaskakującą sugestię. Wynika z niej, że jeśli zdecydowali się na zakup Modelu 3 w ramach finansowania z dopłatą „Mój elektryk” NFOŚiGW, to mogą nie odebrać auta w tym kwartale. W domyśle: z powodu gigantycznych opóźnień i nieprzewidywalności działania Banku Ochrony Środowiska.

BOŚ ma za zadanie wspierać hamować rynek elektryków w Polsce?

Temat przyszedł do nas niezależnie od dwóch Czytelników, przy czym drugi spytał nas, czy „słyszeliśmy, żeby ktoś jeszcze tak miał”. Wynika z niego, że Tesla może nie zechcieć wydawać samochodów, które zostaną zakupione w leasingu z dopłatą. Problem dotyczy tylko Tesli Model 3 RWD i tylko leasingu z dopłatą, bo pierwsze wnioski na wynajem długoterminowy z dopłatą zostały już zaakceptowane.

Komunikacja była miękka. Co najmniej jeden z nich zrozumiał, że samochód, którego VIN już otrzymał, zostanie przerzucony na kogoś innego z bardziej cywilizowaną formą finansowania. Wszystko przez to, że producent rzekomo nie chce zajmować sobie parkingu autami, co do których nie wiadomo, kiedy zostaną sprzedane. Pasuje to zresztą do informacji, którą usłyszeliśmy podczas prezentacji Modelu Y: „Ważne jest tu i teraz, ważny jest wynik tego kwartału.” [parafraza]

Salon Tesli w Ząbkach. Stan z końca stycznia 2022 roku, teraz na parkingu stoją już samochody

Powodem takiej decyzji mają być gigantyczne opóźnienia generowane przez Bank Ochrony Środowiska. A o nich krążą już legendy: wnioski są odrzucane, bo przy niektórych liczbach brakuje „,00” po przecinku, bo podpisy nie są wystarczająco czytelne, bo wszystkie strony dokumentu nie zostały osobno wydrukowane i zaparafowane, bo w numerze TERYT brakuje spacji…

Wygląda na to, że Tesla wykazuje się najmniejszym zrozumieniem wobec opieszałości BOŚ-u. Inni dystrybutorzy jeszcze czekają, niektórzy nasi Czytelnicy mogą pooglądać swoje samochody stojące przy/w salonach od listopada zeszłego roku. Jeśli bardzo im zależy, mogą ich nawet dotknąć przy okazji wizyty w salonie, do którego zostali wezwani, żeby dopisać feralne „,00” we wniosku o dofinansowanie.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: jako że w każdej sprawie głos należy dać obu stronom, za moment wystosujemy do BOŚ zapytanie, co powoduje tak gigantyczne opóźnienia w procesie weryfikacji wniosków. Naszym Czytelnikom, którzy chcieliby odebrać samochody w tym kwartale, radzimy sprawdzenie alternatywnych metod finansowania (np. kredyt), żeby pod koniec lutego lub w marcu nie było zaskoczenia. 

Aktualizacja 2022/02/28, godz. 17.26: otrzymaliśmy dziś odpowiedź z BOŚ Banku. Wygląda ona w zasadzie tak samo, jak artykuł (sponsorowany?) na WNP, który zrelacjonowaliśmy kilka dni temu.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: