Hyundai Ioniq Electric na szybkich ładowarkach CCS Combo 2 obsługuje moc ładowania wynoszącą do 70 kilowatów (kW). Jeśli stacja ładowania będzie w stanie dostarczyć samochodowi taką moc, po 10 minutach zyskamy 67 kilometrów zasięgu, po 15 minutach – około 100 kilometrów.
Ładowanie Hyundai Ioniq Electric / Elektro
Proces ładowania Hyundaia Ioniq Electric na ładowarce o mocy 100 kilowatów nagrał youtuber Bjorn Nyland. Było to urządzenie firmy Delta, a samochód podłączony był przez złącze CCS Combo 2. Bateria była rozładowana do 10 procent pojemności. Wszystko odbywało się w styczniu 2017 roku w Norwegii.
> Jakie gniazdka mają samochody elektryczne? Jakie są typy wtyczek w autach elektrycznych? [OBJAŚNIAMY]
W procesie ładowania warto zwrócić uwagę na następujące momenty:
- 5 minut (czas tankowania samochodu z płaceniem) – 4,97 kWh energii uzupełnione
- 10 minut – 10,36 kWh energii uzupełnione,
- 15 minut – 15,87 kWh uzupełnione,
- 18,8 minuty – 20,29 kWh uzupełnione
Od chwili, gdy poziom naładowania przekroczył 78 procent, moc ładowania zaczęła gwałtowanie spadać z poziomu 65-69+ kilowatów do około 22-23 kilowatów i utrzymała się na tym poziomie do 92-93 procent pojemności baterii.
Ładowanie od 10 do 94 procent pojemności baterii zajęło 30 minut.
> Najbardziej oszczędne samochody elektryczne na świecie [RANKING Top 10]
Szybkie ładowanie jest naprawdę szybkie
Podczas oglądania filmu warto zwrócić uwagę, że ładowanie przebiega z niemal pełną szybkością aż do około 80 procent pojemności baterii. To zasługa aktywnego systemu zarządzania temperaturą baterii (TMS), który chłodzi ogniwa podczas ładowania z dużą mocą.
Samochody bez systemu TMS rozpoczynałyby ładowanie z dużą mocą, ale stopniowo by ją obniżały, żeby nie doprowadzić do przegrzania baterii.
> Które samochody mają TMS, aktywny system zarządzania temperaturą baterii i dlaczego to ważne?
|REKLAMA|
|/REKLAMA|