Jak dowiedział się Reuters, hybrydy plug-in Toyoty sprzedawane w Chinach będą wykorzystywały ogniwa cylindryczne produkowane przez firmę Panasonic. Dotychczas ten typ ogniw (cylindryczne) tego konkretnego producenta stosowany był w samochodach tylko jednej marki. W Teslach.

Toyota Corolla Plug-in z ogniwami Panasonic

Podczas gdy w Europie trwa wielka kampania reklamowa starych hybryd (HEV), na chiński rynek trafiają właśnie nowocześniejsze hybrydy Toyoty ładowane z gniazdka (PHEV): Corolla i Levin. Reuters donosi, że zostaną w nich zastosowane ogniwa cylindryczne Panasonic „tego samego rozmiaru, które firma robi dla Tesli” (źródło).

Ładowane z gniazdka hybrydy Toyoty: Corolla i Levin (c) Toyota

Nie wiadomo, jaki dokładnie jest „ten sam rozmiar”, ale można się domyślać, że chodzi o ogniwa 18650 (18 mm średnicy, 65 mm wysokości), czyli powszechnie obowiązujący standard. Dodajmy, że choć wyprodukuje je Panasonic, raczej nie będą one miały składu stosowanego przez Teslę, ponieważ sporo wskazuje na to, że został on zabezpieczony na poziomie umów Tesla-Panasonic.

Dotychczas Toyota preferowała raczej ogniwa prostopadłościenne (ang. prismatic), więc zastosowanie ogniw cylindrycznych jest zaskakujące – najwyraźniej Panasonic zdołał przekonać producenta samochodów, że mogą być one lepsze. Albo że są to jedyne ogniwa, które firma jest w stanie dziś wydajnie wytwarzać…

> Panasonic rozważa zakończenie produkcji ogniw 18650 na rzecz 2170 (21700)

Według Nikkei Toyota zamówiła około 50 tysięcy sztuk ogniw. To zaskakująco mała liczba, jeśli wziąć pod uwagę, że w baterii hybrydy plug-in znajdzie zastosowanie co najmniej kilka setek ogniw, taki zapas wystarczy na wyprodukowanie co najwyżej około setki samochodów.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 5]